شگردی عجیب که لاغرتان می نماید

به گزارش مجله پریها، بوی برخی موادغذایی می تواند کاهش دهنده اشتها باشد و به کاهش وزن کمک کند. با تعدادی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

شگردی عجیب که لاغرتان می نماید

به گزارشگروه وبگردی خبرنگاران؛ شکی در اشتها برانگیز بودن بوی انواع غذا ها وجود ندارد، اما خبر خوب این است که عکس ماجرا نیز درست است و بوی برخی موادغذایی می تواند کاهش دهنده اشتها باشد و به کاهش وزن کمک کند. با تعدادی از این مواد غذایی آشنا می شوید:

سیب سبز و موز: نتایج مطالعه ای که بتازگی انجام گردیده نشان می دهد افراد مبتلا به افزایش وزن که هنگام گرسنگی سیب یا موز را بو نموده بودند بیشتر از کسانی که این کار را انجام نداده بودند، وزن کم کردند. یافته ها نشان می دهد بو هایی که شیرینی خفیفی دارند اشتها را کاهش می دهند؛ بنابراین اگر سیب یا موز دم دست ندارید می توانید بوی وانیل یا نعنا را امتحان کنید.

لیمو: براساس تحقیقی که در SAGE Journals منتشر شد بوی خوشایند و انرژی زای لیمو تحریک کننده لیپولیز (تجزیه و شکست چربی ها) است و می تواند باعث کاهش چربی های بدن گردد.

رازیانه: طبق تحقیقات موسسه عطردرمانی ساحل غربی، رازیانه می تواند به عنوان یک مهارکننده اشتها عمل کند. تحقیقات نشان می دهد استشمام بوی رازیانه با بهبود روند هضم بر کاهش وزن تاثیرگذار است.

زنجبیل: تحقیقات موسسه ملی سلامت آمریکا نشان داد بوی زنجبیل مستقیم از زخیره چربی بدنی کاسته و از بروز چاقی جلوگیری می نماید.

قهوه: تحقیقی که در نشریه نیچر منتشر شد نشان داد صِرف بوییدن قهوه باعث افزایش انرژی و تمرکز می گردد و روند سوختن چربی ها را تحریک می نماید.

گریپ فروت: براساس تحقیقاتی که نتایج آن در Neuroscience Letters منتشر شد رایحه تلخ گریپ فروت سرکوب کننده اشتهاست و با افزایش متابولیسم به کاهش وزن و تعادل سطح کلسترول بدن کمک می نماید.

خیار: محققان می گویند رایحه خیار با ایجاد آرامش و کاهش سطح اضطراب، از پرخوری ناشی از استرس جلوگیری می نماید.

دارچین: معین گردیده است این ادویه دارای طبع گرم، سطح قند خون را تنظیم و از میل زیاد به غذا و اضافه وزن ناشی از آن جلوگیری می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 755

به "شگردی عجیب که لاغرتان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگردی عجیب که لاغرتان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید