سکونت 25 درصد دانشجویان علوم پزشکی گیلان در خوابگاه

به گزارش مجله پریها، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه 25 درصد دانشجویان این دانشگاه ساکن خوابگاه هستند، گفت: 100 دانشجویان غیر بومی متقاضی خوابگاه، نیز در حال حاضر در خوابگاه های دانشجویی اسکان داده شده اند.

سکونت 25 درصد دانشجویان علوم پزشکی گیلان در خوابگاه

احمد لسانی، در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای 8 دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی، پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، بهداشت، دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی لنگرود و دانشکده بین الملل انزلی است، اظهار کرد: در این دانشکده ها بالغ بر 5 هزار و 500 نفر دانشجو، اشتغال به تحصیل دارند که از این تعداد بالغ بر 2 هزار و 200 نفر پسر و تعداد 3 هزار و 300 نفر نیز دانشجو دختر هستند.

وی ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید بالغ بر یک هزار و 100 نفر دانشجو در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسکان داده شدند که از این تعداد حدود 700 نفر دانشجو دختر و 400 نفر دانشجوی پسر هستند.

اسکان 100 درصدی دانشجویان غیر بومی متقاضی خوابگاه

لسانی با اشاره به اینکه 100 درصد دانشجویان غیر بومی متقاضی خوابگاه در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسکان یافتند، گفت: پس از اسکان دانشجویان غیر بومی، در اولویت های بعدی دانشجویان بومی راه دور و تعدادی از دانشجویان بومی ساکن مناطق نزدیکتر از 60 کیلومتر که متقاضی خوابگاه بودند نیز در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسکان داده شدند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توضیح داد: تمامی دانشجویان دختر در 4 خوابگاه دولتی کوثر، شهید فیاض بخش، فاطمیه و خوابگاه مشارکتی شمشاد که کاملا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است اسکان داده شدند.

وی افزود: بالغ بر 400 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز درخوابگاه بوستان، جابر راد و خوابگاه خودگردان میلاد اسکان یافته اند و همچنین 3 واحد از 11 واحد خوابگاه متاهلین که قابلیت استفاده دارد در اختیار دانشجویان متاهل قرار گرفته است.

لسانی با اشاره به وجود یک هزار و 100 دانشجوی علوم پزشکی در خوابگاه ها تاکید نمود: همه کوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر این است تا امکانات رفاهی موجود در خوابگاه های دانشجویی را استاندارد سازی نماید تا دانشجویان این دانشگاه بدون دغدغه و در فضای فیزیکی مناسب تری به تحصیل خود ادامه دهند.

نظارت کارشناسان تغذیه دانشگاه بر فرایند غذای دانشجویان

وی ادامه داد: اغلب خوابگاه های ملکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان قدیمی هستند، و هر ساله با کوشش مسئولان دانشگاه و براساس اولویت بندی تعدادی از این خوابگاه ها در ایام تابستان و پیش از شروع سال تحصیلی جدید بهسازی می شوند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به وضعیت تغذیه دانشجویان نیز اشاره نمود و گفت: به دانشجویان متقاضی تغذیه در خوابگاه ها و دانشکده ها وعده غذایی گرم داده می گردد و دانشجویان با افزایش اعتبار و انجام رزرو اینترتی و همچنین به وسیله دستگاه های رزو اتوماسیون تغذیه می توانند غذای خود را دریافت نمایند و در این خصوص کارشناسان تغذیه دانشگاه بر فرایند تهیه، پخت و تولید غذای دانشجویان نظارت کامل دارند تا غذایی سالم و با کیفیت در اختیار دانشجویان قرار داده گردد.

وی ادامه داد: پیمانکاران تغذیه متعهد هستند تا برای پخت غذا از برنج محلی گیلان که بسیار مرغوب است، استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1880

به "سکونت 25 درصد دانشجویان علوم پزشکی گیلان در خوابگاه" امتیاز دهید

1 کاربر به "سکونت 25 درصد دانشجویان علوم پزشکی گیلان در خوابگاه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکونت 25 درصد دانشجویان علوم پزشکی گیلان در خوابگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید