سوءاستفاده هکرها از ضعف امنیتی یک بازی برای حمله به اندروید

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از اندروید سنترال، آسیب پذیری مذکور که مربوط به نسخه اندرویدی این بازی است به هکرها امکان می دهد تا از هر برنامه ای که بر روی گوشی های کاربران نصب گردیده سواستفاده نموده و از آنها برای بارگذاری و نصب و اجرای مخفیانه هر برنامه مخربی بهره بگیرند.

سوءاستفاده هکرها از ضعف امنیتی یک بازی برای حمله به اندروید

مشکل مذکور باعث می گردد تا برنامه های مخرب در پس زمینه دیگر برنامه ها اجرا گردیده و به گوشی دسترسی کامل داشته باشند، بدون اینکه کاربر متوجه مشکل یادگردیده گردد.

گوگل 10 روز قبل این مشکل را به طور خصوصی به اطلاع شرکت اپیک رسانده بود و بعد از برطرف آن و به روزرسانی بسته نصب بازی Fortnite این شرکت موضوع مذکور را به طور علنی افشا نموده است.

کاربرانی که برای نصب بازی Fortnite بر روی گوشی اقدام می نمایند، کل بازی را بارگذاری نمی نمایند و در عوض بسته نصب نماینده آن را گرفتن می نمایند که از طریق آن کل بازی به طور مستقیم به گوشی منتقل می گردد. هکرها قبلا از این بسته نصب نماینده سواستفاده می کردند که شرکت اپیک با به روز کردن بسته یادگردیده جلوی سواستفاده های بیشتر را گرفته است. هنوز معین نیست سواستفاده عملی از این آسیب پذیری اتفاق افتاده است یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 300

به "سوءاستفاده هکرها از ضعف امنیتی یک بازی برای حمله به اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوءاستفاده هکرها از ضعف امنیتی یک بازی برای حمله به اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید