سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 25 هزار نوآموز ارزیابی شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، رشید قربانی اظهارداشت: 125 نفر نیروی اجرایی تخصصی در 14 پایگاه ثابت و سیار سنجش در 11 شهرستان در سطح استان برنامه سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را از 16 تیرماه انجام داده و تا 31 شهریور ماه جاری نیز ادامه می یابد.

سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 25 هزار نوآموز ارزیابی شد

وی گفت: از این تعداد نوآموز ارزیابی گردیده در پایگاه های سنجش 20 هزار و 111 نوآموز بدون مشکل، 50 نفر دارای مسائل جسمی – حرکتی، هزار و 221 نوآموز مشکوک به مسائل بینایی، 641 نوآموز مشکوک به مشکل شنوایی و13 نفر دارای اختلال اُتیسم و سه هزار و 868 نوآموز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه سنجش برنامه ای ملی و مؤثر در راستای رشد وجایدهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش است، ادامه داد: از 14 دانش آموزی که به لحاظ پایین بودن بهره هوشی در سال تحصیلی گذشته بصورت آزمایشی در پایه آمادگی تحصیلی مدارس با نیازهای ویژه استان به تحصیل پرداختند تست مجدد تخصصی هوش بعمل آمد و صندلی آموزشی آنان معین قطعی شد.

قربانی یادآور شد: در پایگاه های تست مجدد که از 16 مرداد در سطح استان فعال گردیده 55 نفر از دانش آموزان دارای افت تحصیلی و دیرآموزان محصل در مدارس عادی مورد ارزیابی قرار گرفته و صندلی آموزشی آنان قطعی گردیده است.

وی در سرانجام گفت: همچنین پنج نفر از دانش آموزان محصل در مدارس با نیازهای ویژه نیز مورد ارزیابی تخصصی هوش قرار گرفتند و معین صندلی آموزشی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1220

به "سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 25 هزار نوآموز ارزیابی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 25 هزار نوآموز ارزیابی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید