سفره های آبی گلستان 12 میلیون متر مکعب کاهش یافت

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، علی نظری پیش از ظهر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار گردید اظهار کرد: در اترک سال جاری 31 میلیون متر مکعب آورد آب داشتیم.

سفره های آبی گلستان 12 میلیون متر مکعب کاهش یافت

وی اضافه نمود: سال جاری میزان ذخیره آب در گرگان رود 67 میلیون متر مکعب بود که این میزان در سال گذشته 129 میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: میزان آب های کم عمق نیم متر نسبت به سال های گذشته افت داشته و سرانه سفره آبی استان نسبت به سال گذشته 12 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه 70 درصد آب استان از طریق سطح ها و مدیریت آب های سطحی مهار گردیده است اما همچنان شرایط خوبی در رابطه با منابع آبی نداریم و لازم است مردم نسبت به این مسئله هوشیار تر باشند.

نظری ادامه داد: تغییر اقلیم، خشکسالی پیاپی، بارش های کم و برداشت های بی رویه از آب های زیر زمینی موجب کم آبی سفره های زیر زمینی در استان گردیده است.

وی گفت: اگر چه بارش های کم گردیده است اما شدت بارش ها بیشتر گردیده که این مساله موجب وقوع سیلاب و شسته شدن خاک می گردد.

به گفته مدیرعامل آب منطقه ای استان شرایط فعلی آب در استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و چنانچه صرفه جویی های مداوم صورت نگیرد نمی توان احتیاج آبی استان را با این شرایط تامین کرد.

نظری اضافه نمود: بیش از پنج میلیارد نفر از مردم دنیا تا سال 2025 با مشکل بی آبی روبرو می شوند و کشورهای که سرانه آب آن ها زیر هزار متر مکعب است با بحران روبرو می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1057

به "سفره های آبی گلستان 12 میلیون متر مکعب کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره های آبی گلستان 12 میلیون متر مکعب کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید