سالانه 7 جام بین المللی شطرنج در کشور برگزار می گردد

به گزارش مجله پریها، شادی پریدر در گفت و گو با خبرنگاران در جریان بازدید از مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب خمین گفت: برگزاری رویداد بین المللی شطرنج جام آفتاب در بیت تاریخی و قدیمی امام راحل در شهرستان خمین، به رشته شطرنج و شطرنج بازان هویت خاصی بخشیده است.

سالانه 7 جام بین المللی شطرنج در کشور برگزار می گردد

وی اضافه کرد: حضور اساتید بزرگ و بازیکنان برتر شطرنج کشور و همچنین استقبال مطلوب شطرنج بازان داخلی و خارجی نسبت به دور اول این مسابقات سبب افزایش سطح کیفی و کمی دومین دور مسابقات جام آفتاب خمین گردیده است.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج کشور ادامه داد: کوشش می گردد در سال های آینده زمان مناسب تری برای این رویداد مهم انتخاب گردد، تا بازیکنان بیشتری امکان حضور داشته باشند.

وی توضیح داد: رویداد بین المللی جام آفتاب یادآور خاطره خوش برای همه شطرنج بازان کشور است که براساس فتوای تاریخی امام راحل در خصوص برطرف ممنوعیت این رشته ورزشی، توانستند باز هم در این رشته فعالیت نمایند.

پریدر با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بین المللی در شرایط کنونی اقتصادی کار بسیار دشواری است، اضافه کرد: استان مرکزی در برگزاری رویداد جام آفتاب و دیگر مسابقات و جشنواره های ورزشی کشوری میزبان شایسته ای است که نشان از همدلی و انسجام مردم این منطقه دارد.

برگزاری مسابقات بین المللی رویکرد اصلی فدراسیون شطرنج

نایب رئیس فدراسیون شطرنج کشور گفت: رویکرد اصلی فدراسیون شطرنج، برگزاری رویدادهای بین المللی و مسابقات کشوری و همچنین برگزاری اردوهای طولانی مدت در راستای پرورش استعدادهای این رشته است.

پریدر بیان نمود: رشته شطرنج کشور دارای استعدادهای درخشانی است و شرکت در مسابقات بین المللی این رشته ورزشی فرصت مناسبی برای رشد و پیشرفت شطرنج بازان فراهم می نماید.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از هفت رویداد بین المللی و مسابقات کشوری این رشته ورزشی، نظیر جام خزر، جام پایتخت، جام ابن سینا، جام آفتاب، جام کارون، جام فجر و... برگزار می گردد، اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، برگزاری رویداد های بین المللی ضمن اینکه باعث می گردد ارز از کشور خارج نگردد، شانس حضور تعداد بیشتری از شطرنج بازان کشور در رویدادهای بین المللی و رقابت با شطرنج بازان دیگر کشورها را فراهم می نماید.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج کشور ادامه داد: استفاده از مربیان خارجی در بازه زمانی بیشتر و برگزاری اردوهای طولانی مدت از دیگر اولویت های فدراسیون شطرنج است، اما با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای مالی در حال حاضر از مربیان خارجی به صورت مقطعی استفاده می گردد.

تیم ملی شطرنج مردان برای نخستین بار قهرمان آسیا رسید

پریدر با بیان اینکه در حال حاضر سرمربی تیم ملی شطرنج پسران کشور، ایوان سوکولوف از کشور هلند است، گفت: در مسابقات آسیایی با مربی گری سوکولوف توانستیم برای اولین بار مدال طلای آسیا را از آن خود کنیم و تیم ملی شطرنج مردان برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران به عنوان قهرمانی رقابت های شطرنج جام ملت های آسیا رسید.

وی ادامه داد: در بخش بانوان و در رده بزرگسالان، حامد موسویان استاد بین المللی، مربی تیم ملی هستند و در مسابقات آسیایی نیز به صورت پاره وقت از نیچنکو مربی اوکراینی استفاده کردیم و ایوان سوکولوف سرمربی تیم پسران نیز در یک بازه کوتاه مدت در اختیار اردوی بانوان قرار داشت.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج کشور با بیان اینکه باید از مربیان به صورت ثابت و طولانی مدت استفاده گردد، اضافه کرد: در رده نوجوانان و جوانان نیز مربیان مختلف نظیر استاد بین المللی مهرداد اردشیر و مرتضی محجوب با فدراسیون همکاری می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: سال جاری در بخش بانوان یک رده سنی پایین تر اضافه گردیده و یک تیم جوان تر را شاهد هستیم که توانسته اند در مسابقات نوجوانان جهان و آسیا مدال آور باشند و احتیاج است برای رشد استعدادهای این گروه اردوهای تیمی برگزار گردد.

لازم به ذکر است دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب خمین تا نهم شهریورماه جاری در بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 510

به "سالانه 7 جام بین المللی شطرنج در کشور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 7 جام بین المللی شطرنج در کشور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید