روزی که تیم رویایی به دنیا آمد

به گزارش مجله پریها، خوان گاسپارت در یک مصاحبه رادیویی به بارسلونا لقب تیم رویایی را داد.

روزی که تیم رویایی به دنیا آمد

به گزارش خبرنگاران، بارسلونا در سال 1992 در وضعیت خوبی قرار داشت. تیم تحت راهنمایی یوهان کرویف پس از پنج سال غیبت، دوباره به جام قهرمانان اروپا بازگشته بود. در آن سال فرمت بازی ها عوض شد تا بازی های بیشتری برگزار گردد. پس از مرحله یک شانزدهم نهایی و یک هشتم نهایی، تیم ها در دو گروه قرار می گرفتند و دو تیم برتر، فینال را برگزار می کردند. بارسلونا در ابتدا با هانساروستوک، آخرین قهرمان آلمان شرقی روبرو شد و توانست آن را حذف کند. در مرحله یک هشتم نهایی دوباره با تیم آلمانی دیگری روبرو شد و برابر کایزرسلاترن نهاده شد. آبی اناری ها در خانه با دو گل پیروز شدند اما در بازی برگشت دچار مشکل شدند. بازی باید در وقت های اضافه دنبال می شد و تیم آلمانی نتیجه را 3 بر صفر کرد. بارسلونا حذف شده بود. در این لحظه رونالد کومان در آخرین فرصت بازی توپ را به محوطه جریمه تیم آلمانی فرستاد و باکرو با سر به توپ ضربه زد. توپ از روی سر دروازه بان رد کرد که وارد دروازه شد. بارسا توانست به مرحله گروهی راه یابد. این اتفاق در ششم نوامبر 1991 رخ داد تا یک روز به یادماندنی برای این تیم باشد. با این حال بهترین ها در راه بود.

آبی اناری ها با اسپارتا پراگ، بنفیکا و دیناموکیف هم گروه شدند و توانستند چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورند و تنها یک شکست را تجربه کردند. بازیکنان تیم اسپانیایی 10 گل به ثمر رساندند و چهار گل دریافت کردند. این بارسلونا دوست داشتنی بود و پپ گواردیولا ضربات سریع و ساده ای به توپ می زد. لادروپ پاس های عمق فوق العاده ای می داد و استویچکوف یک شیطان در خط حمله بود.

در دیگر گروه سامپدوریا که از حضور ستاره برزیلی به نام سرسو بهره می برد و در خط حمله اش ویالی و مانچینی دیده می شدند با قدرت کار کرد و توانست صدرنشین گردد. تیم ایتالیایی حریف بارسلونا در فینال شد. در آن سال بازی های المپیک به میزبانی بارسلونا برگزار می شد و برای نخستین بار، آمریکا با حضور ستارگانش در NBA در این رقابت ها شرکت می کرد. ترکیب رویایی بود و به همین خاطر لقب تیم رویایی را به خود گرفت. آنها هرگز در کنار هم بازی نکرده بودند. یک شب قبل از فینال خوان گاسپارت، نایب رییس باشگاه بارسلونا اعتراض خود را در یک گفت وگوی رادیویی نشان داد و اظهار کرد: تیم رویایی حقیقی، بارسلوناست.

به همین خاطر تنها غسل تعمید باقی مانده بود. گاسپارت بیان کرد که اگر بارسا قهرمان گردد در رود تایمز شنا خواهد نمود.

فینال در ومبلی انگلیس برگزار گردید. کرویف، تیم را با ترکیب زوبی زارتا، فرر، کومان، ناندو، خوان کارلوس، اوزه بیو، گواردیولا، باکرو، لادروپ، سالیناس و استویچکوف به میدان فرستاد. در دقیقه 64 گویکوتکسئا به جای سالیناس وارد زمین شد و الکسانکو در وقت های اضافه و برای تلف کردن وقت، جایگزین گواردیولا شد. تیم رویایی بهترین نمایش خود را ارائه نداد. دو تیم و به خصوص ایتالیایی ها محتاطانه بازی کردند. سپس وقت های اضافه فرا رسید و در این لحظه کومان یک ضربه سهمگین به سمت دروازه زد. او توانست گل پیروزی بارسلونا را به ثمر برساند. آبی اناری ها برای نخستین بار فاتح جام قهرمانان اروپا شدند.

در آن شب، گاسپارت خوشحال، به همراه دوستانش در تایمز شنا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1913

به "روزی که تیم رویایی به دنیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی که تیم رویایی به دنیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید