رحیمی: در تمامی رشته های المپیک جوانان شانس مدال داریم، المپیک جوانان نوپا است و ما هم باید بیشتر کار کنیم

به گزارش مجله پریها، اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان 2018 گفت: در تمامی رشته ها شانس مدال داریم ولی در المپیک جوانان حریفان ناشناخته هستند.

رحیمی: در تمامی رشته های المپیک جوانان شانس مدال داریم، المپیک جوانان نوپا است و ما هم باید بیشتر کار کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان در نشست خبری گفت: تعداد سهمیه ها برای هر رشته محدود است اما ما در 17 فدراسیون و 20 رشته سهمیه کسب کردیم. تعداد سهمیه های نهایی ما 49 نفر است که 15 دختر و 34 پسر خواهد بود. ما به این بازی ها به گونه ای نگاه می کنیم که جهان نگاه می نماید. بعد از اینکه IOC در دوپینگ و نژادپرستی موفق نبود این المپیک جوانان را تدارک دید تا جنبه آموزشی داشته باشد.

وی اضافه نمود: بلیت ها توسط IOC تهیه گردیده است و بچه ها باید در برنامه های فرهنگی شرکت نمایند البته باید حد و حدود رعایت گردد. با سرپرستان در این خصوص جلسه داشتیم. تعداد محدودی کارت سرپرستی به ما داده اند و چیزی قابل اعتراض نیست. با روسا جلسه داشتیم تا در تمام رشته ها، مربیان سرپرست باشد و به جز فوتسال که 4 کارت همراه دارد تمام رشته ها با یک نفر همراه حضور خواهند داشت. در تمامی رشته ها شانس مدال داریم ولی در المپیک جوانان حریفان ناشناخته هستند. در سوارکاری، اسب را قرعه کشی می نمایند و اگر اسب خوبی داشته باشیم شانس مدال داریم.

رحیمی در خصوص نحوه کسب سهمیه گفت: به جز بوکس، جودو و بسکتبال سایر سهمیه ها در مسابقات توزیع گردیده است و مانند المپیک بزرگسالان بوده است. در این چند رشته هم با انصراف تیم ها وبا توجه به رنک خودمان موفق به کسب سهمیه شدیم. شانس مدال آوری ما خوب و حتی بهتر از دوره قبل است. تعداد کاروان و سهمیه هم بیشتر است. در کاراته، وزنه برداری و تکواندو شانس مدال طلا داریم.

رحیمی در خصوص آمادگی ورزشکاران برای دفاع از فرهنگ ایران یادآور شد: المپیک جوانان نوپا است و ما هم باید بیشتر کار کنیم ولی در جلسات توجیهی موضوع را برای سرپرستان شرح دادیم. کاروان ما کلا در دو گروه وارد آرژانتین می شوند و با یک گروه بر می گردند. به بچه ها در مورد بسته های فرهنگی آموزش داده ایم و در فرصتی که در آرژانتین داریم روی آنها کار می کنیم چون برخی از ورزشکاران در شهرستان ها هستند. مترجم هم در اختیار ورزشکاران قرار می دهیم تا بتوانند ارتباط داشته باشند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان 2018 در پاسخ به این سوال که چرا بعد از دلخوری نسبت به عدم انتخاب به عنوان خبره ورزشی دوباره به کمیته بازگشتید، گفت: کارمند رسمی کمیته هستم. فرقی نکرد و سجادی سرپرست شد. هیئت اجرایی تکلیف کرد که کنار هم باشیم و آن موضوع تمام گردیده است.

همچنین محمود عبداللهی، روابط عمومی کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال خبرنگاران که چه قدر کار فرهنگی برای کاروان ایران در این بازی ها انجام شده است، گفت: نشستی را با دوستان میراث فرهنگی داشتیم و اطلاعات خوبی را در 5 زبان در قابل فلش کارت به عنوان بسته های فرهنگی در اختیار ورزشکاران قرار دادیم تا تاریخ، تمدن، جغرافیا، مقالات علمی و فرهنگی ما معرفی گردیده و در اختیار جوانان کشورمان باشد و بتوانند با دیگر کشورها تبادل داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1302

به "رحیمی: در تمامی رشته های المپیک جوانان شانس مدال داریم، المپیک جوانان نوپا است و ما هم باید بیشتر کار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحیمی: در تمامی رشته های المپیک جوانان شانس مدال داریم، المپیک جوانان نوپا است و ما هم باید بیشتر کار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید