در نوروز 97 رانندگان متخلف منتظر توقیف 72 ساعته باشند

به گزارش مجله پریها، با افزایش ترافیک در جاده های مواصلاتی کشور فرمانده پلیس راه از آنلاین شدن نظارت بر این جاده ها گفت و همچنین نحوه کسب اطلاعات راهها را برای رانندگان تبیین نمود.

در نوروز 97 رانندگان متخلف منتظر توقیف 72 ساعته باشند

فرمانده پلیس راه‌کشور با اشاره به افزایش تعداد سفرهای برون شهری در ایام نوروز اعلام کرد: با توجه به تجهیزات جدید و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت آنلاین راه‌های مواصلاتی کشور را زیر نظر داریم و نسبت به ثبت تخلفات و اطلاع‌رسانی به رانندگان اقدام خواهیم کرد.

سردار محمد حسین حمیدی در این زمینه به خبرنگاران گفت: از روز گذشته روند افزایشی بار ترافیکی جاده‌های مواصلاتی کشورمان آغاز شده و رفته رفته بر حجم سفرهای برون شهری افزوده خواهد شد. اما با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و شرایط جوی مساعد در اغلب نقاط کشور اکنون (زمان انتشار خبر) بار ترافیکی روانی در سراسر محورهای مواصلاتی داریم و مشکلی از نظر ترافیک سنگین ثبت نشده است.

حمیدی در ادامه افزود: نوروز امسال استفاده از تجهیزات نوین و به روز شده در اغلب راه‌های مواصلاتی آغاز شده و پلیس راه اشراف کاملی بر روند حرکتی وسایل نقلیه در جاده‌ها دارد از این رو ثبت تخلفات به صورت آنلاین است و همزمان به اطلاع رانندگان وسایل نقلیه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: پلیس برای حفظ آرامش و ایجاد امنیت بیشتر جاده‌ها و مسافران نوروزی تصمیم‌گرفته براساس قانون با رانندگان متخلف برخورد کرده و مانع از تکرار تخلفات آنها باشد. به این ترتیب رانندگانی که دو رفتار پرخطر داشته باشند باید منتظر توقیف 72 ساعته وسیله نقلیه خود باشند.

فرمانده پلیس راه کشور به خبرنگار گفت: نمرات منفی، ضبط گواهینامه در کنار جرایم تعیین شده قانونی مواردی هستند که متخلفان باید منتظر آن باشد از این رو به رانندگان توصیه می‌کنیم برای حفظ ایمنی خود و دیگران نسبت به رعایت قانون در طول مسیر خود جدیت بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت‌های تعیین شده برای برخی وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی تاکید کرد: با درنظر گرفتن افزایش حجم تردد در جاده‌های کشور به دلیل نزدیک شدن تعطیلات نوروز و طی تعطیلات همچون هرسال محدودیت‌هایی برای وسایل نقلیه سنگین، موتورسیکلت و خودروهای باری در نظر گرفته شده است که رانندگان می‌توانند از طریق سامانه اطلاعاتی پلیس راهور از این محدودیت‌ها مطلع شوند.

حمیدی در پایان تصریح کرد: رانندگان محترم می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود در مسیری حرکتشان را با استفاده از کانال تلگرامی traffic95@ به دست آورند و با استفاده از آن برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشند.

انتشار: 28 اسفند 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 163

به "در نوروز 97 رانندگان متخلف منتظر توقیف 72 ساعته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نوروز 97 رانندگان متخلف منتظر توقیف 72 ساعته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید