دیدار وزیر دفاع انگلیس با اشرف غنی در کابل

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از جمهور، گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس در سفر به کابل با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار کرد.

دیدار وزیر دفاع انگلیس با اشرف غنی در کابل

ویلیامسون در دیدار با غنی، حمایت کشورش از روند صلح افغانستان را گفت. وی همچنین بیان داشت که انگلیس در بخش آموزش نیروهای امنیتی با افغانستان همکاری خواهد نمود.

وی در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان نیز گفت که انگلیس به ارتش افغانستان برای بالابردن مهارت نیروهای جنگی و افزایش ظرفیت نیروی هوایی کمک خواهد نمود.

وزیر دفاع انگلیس اضافه کرد: ما زمانی در خیابان های انگلیس احساس امنیت می کنیم که امنیت و ثبات در خیابان های افغانستان برقرار گردد.

محب نیز در این دیدار خواهان سرانجام جنگ در افغانستان شد و گفت که نمی خواهد نسل آینده این کشور در جنگ زندگی کند.

این در حالی است که چندی قبل انگلیس گفت که 440 نظامی دیگر به افغانستان اعزام می نماید که نقش این نیروها آموزشی خواهد بود؛ با اعزام این نیروها، تعداد نظامیان انگلیسی حاضر در افغانستان 1100 نفر خواهند بود.

بیشترین نیرویی که انگلیس در افغانستان بعد از سال 2001 میلادی داشته، 9500 نظامی بوده که بیشتر آنها در ولایت جنوبی هلمند مستقر گردیده بودند.

با اعزام این نیروهای تازه نفس که گفته می گردد اواخر تابستان انجام خواهد شد انگلیس سومین کشوری خواهد بود که بیشترین شمار نیروی نظامی را در افغانستان دارد. از بین حدود 16 هزار نیروی خارجی مستقر در افغانستان، آمریکا اکنون بیشترین نظامیان را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 899

به "دیدار وزیر دفاع انگلیس با اشرف غنی در کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر دفاع انگلیس با اشرف غنی در کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید