دستگاه قابل حمل ردیابی سرطان ساخته شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک دستگاه کوچک و قابل حمل می تواند به سرعت و با دقت سرطان و حمله قلبی را تشخیص دهد. دانشمندان ادعا می نمایند این دستگاه کمک می نماید فرایندهای تشخیص سرطان در سراسر جهان راحت تر انجام گردد.

دستگاه قابل حمل ردیابی سرطان ساخته شد

محققان دانشگاه گلاسگو یک دستگاه ابداع نموده اند که از چند حسگر تشکیل گردیده است. این دستگاه به اپلیکیشن موبایل متصل می گردد و مولکول های ریز مختلف در مایعات بدن انسان را اندازه گیری می نماید.

دانشمندان با اندازه این مولکول ها (که متابولیت نامیده می گردد) می توانند سلامت بیمار یا میزان گسترش بیماری در بدن فرد را رصد نمایند.

به گفته آنان قابلیت ردیابی سریع این دستگاه برای شناسایی حمله قلبی، سرطان و سکته مناسب است. در حال حاضر مولکول های متابولیت با روش های پرهزینه و گرانبها سنجیده می گردد که نیازمند تجهیزات سنگین هستند.

این دستگاه جدید بر محور یک تراشه سیلیکونی ساخته می گردد که فراوری آن ارزان است و بیشتر اوقات در دستگاه های عکسبرداری کاربرد دارد.

این تراشه که نیمه رسانا است از ناخن فرد کوچکتر است و به چند قسمت تقسیم می گردد تا همزمان 4 متابولیت را درمایعات بدن انسان ردیابی و اندازه گیری کند.

این دستگاه تاکنون توانسته چند متابولیت مرتبط با سکته قلبی و سرطان پروستات را ردیابی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 498

به "دستگاه قابل حمل ردیابی سرطان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه قابل حمل ردیابی سرطان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید