داوری در نتایج هندبال ایران تاثیرگذار بود، از اصل هدف دور شدیم

به گزارش مجله پریها، ناصر سلیمی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اشاره به عملکرد تیمش در بازیهای قهرمانی آسیا گفت: تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا پنجم شد. ما در حالی برابر چین تایپه باختیم که این تیم همیشگی این کشور نبود. البته ما هم مقابل آنها اشتباهات زیادی داشتیم. یک سری مسائلی هست که شاید نتوانم به عنوان یک مربی آن را عرض کنم اما باخت برابر چین تایپه را می پذیرم؛ این نتیجه برعهده من مربی است اما تا شرایط در آسیا این باشد همین اتفاقات هم رخ خواهد داد.

داوری در نتایج هندبال ایران تاثیرگذار بود، از اصل هدف دور شدیم

وی اضافه نمود: شرایط هندبال آسیا این طور گردیده و باید آن را بپذیریم. بحث داوری در نتایج تیم ها بسیار تاثیر گذار بود و شاید بر تیم ما بیشتر. متاسفانه ما در این کمیته کرسی ای در آسیا نداریم.

وی در توصیف مشکلات داوری مسابقات هندبال نوجوانان قهرمانی آسیا در اردن گفت: تنها در یک بازی 9 پنالتی به ضرر ما سوت خورد. در بازی با عربستان در حالی مساوی کردیم که داوری بر علیه ما بود من نمی توانم بگویم همه اشتباهات برای داوران بوده اما نمی توانم هم بگویم باخت یا تساوی مادر بازیها تقصیر بازیکنان و خودمان است.

سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان اظهار داشت: من نمی توانم خیلی از مسائل را بگویم و مجبور هستم سربسته تنها مواردی را بیان کنم.

وی تاکید نمود: در بحث داوری اگر در آسیا کرسی داشته باشیم این طور نمی گردد. نتیجه بازی با عربستان را از ما گرفتند. ما اعتراض کردیم اما کمیته داوران حتی فیلم بازی را به ما تحویل نداد اما فیلم هایی را خودمان گرفته ایم که این مسئله در آن معین است. ما در این بازیها سرخورده از اتفاقات داوری هستیم. در بازی با چین تاپیه نیز این مسائل اتفاق افتاد که در نتیجه بازی تاثیر گذار بود.

سلیمی با بیان اینکه باز هم برخی مسائل هست که زیاد نمی توانم در مورد آن صحبت کنم پیرامون تفاوت بازی های به روز دنیا در رشته هندبال با سیستم بازی های هندبال ایران گفت: چین تایپه در بازی برابر ما سیستم اش با تمام بازیهای قبل فرق می کرد. آنها به خوبی سیستم جدید بازی هندبال من تو من را اجرا کردند و موفق هم شدند. ما در مجموع در این شیوه بازی سرعت کمتری در برابر آنها داشتیم و این مسئله یک واقعیت بود.

وی ادامه داد: ما باید قبل از مسابقات نسبت به این نوع شیوه بازی بیشتر کار می کردیم اما نتوانستیم در زمان محدودمان بچه ها را آماده کنیم. ما به چین تایپه بیشتر به خاطر این گونه مسائل باختیم. این تیم در رده سوم مسابقات ایستاد و این سکو را تنها مرهون تغییر شیوه بازی اش در مرحله دوم است.

سرمربی تیم هندبال نوجوانان توضیح داد: به نظر من برخی از سکوها از قبل چیده گردیده بود. مثلا چین تایپه اصلا در برابر عربستان ترکیب تیم اش و سیستم بازی اش کاملا فرق می کرد و در بازی برابر ما شکل و شیوه بازی سرعتی و با ترکیبی متفاوت شد.

وی تاکید نمود: من از جامعه هندبال بابت این نتیجه عذرخواهی می کنم. اعتراف می کنم که نتوانستم تیم ام را برابر چین تایپه آماده کنم. آرزو می کنم در هندبال آسیا به جایی برسیم که از ناحیه داوری متضرر نشویم.

سلیمی در مورد اینکه فدراسیون چه برنامه ای برای رها نشدن این بچه ها دارد، گفت: بنده که کاره ای نیستم ولی مدتها بود کنار بچه ها بودم تا آنها را برای مسابقات آماده کنم. فدراسیون باید این بچه ها را نگه دارد و در مسابقات بعدی آنها را حفظ کند. اینها نفرات خوبی هستند و اگر روی آنها کار گردیده و سرمایه گذاری گردد و تدارکات خوب و بیشتری داشته باشند قطعا فدراسیون هندبال می تواند در آینده ثمره آن را ببیند.

وی در مورد نحوه نظارت و هدایت زوران در کنار تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیای هم، گفت: زوران به ما خیلی کمک کرد. در دفاع و ترکیب حمله تیم را خوب بررسی نموده و ترکیب خوبی را می چید.

گفته می گردد بخشی از مشکل امروز هندبال به دلیل حرفه ای نبودن مربیان پایه و مشکلات فنی رده های سنی پایه ما می باشد آیا این مسئله کار شما را در راه آماده سازی تیم دشوار می کرد؟

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات ما این است که بازیکن ما وقتی به تیم ملی می آید باید تازه کارهای مقدماتی را یاد بگیرد اما یاد نمی گیرد چون باید از قبل در آغاز کار هندبال این مسئله را یاد می گرفت. همین مسئله دست ما را می بندد. بازیکن ما هنوز اصول اولیه بازی را نمی دانند. در شرایطی که ورزش ما نتیجه گرا است این مسئله کار را برای من مربی تیم ملی دشوار می نماید.

سلیمی اظهار داشت: البته برد و باخت بازی را شیرین تر می نماید اما ما به دلیل حساسیت در کسب نتیجه و مشکلات این چنینی از اصل هدف دور گردیده ایم و عدم کسب نتیجه زحمات مان را زیر سوال می برد.

زوران کاستاراتوویچ قبل از عزیمت به کشورش یک دوره کلاس مربیگری در تهران برگزار کرد که در سرفصل یکی از روزهای کلاس بحث آموزش همین سیستم من تو من بود. آیا به نظر شما واقعا مربیان ما مشکل دارند و برگزاری این کلاسها می تواند در ارتقا سطح فنی و علمی آنها کمک کند؟

وی در این باره گفت: مربیان ما هنوز به شکل قدیمی کار می نمایند. هندبال امروز جهان دیگر به شکل قبل نیست. در کلاس آقای زوران مدل دفاع این سیستم و شیوه های حمله نوین نیز در این رشته آموزش داده شد.

وی در خاتمه گفت: من باید از فدراسیون هندبال تشکر کنم که در شرایط مالی و بحرانی این روزها این تیم را با هزینه زیاد و بار سنگین به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کرد. من مجددا عذرخواهی می کنم که در این شرایط تیم نوجوانان نتوانست نتیجه بگیرد و به مسابقات جهانی برود. این را تاکید می کنم اگر این تیم رها نگردد قطعا روی سکوی آسیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 581

به "داوری در نتایج هندبال ایران تاثیرگذار بود، از اصل هدف دور شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوری در نتایج هندبال ایران تاثیرگذار بود، از اصل هدف دور شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید