خواص پیاز و تاثیر آن بر سرطان

به گزارش مجله پریها، پیاز در دسته سبزیجات و گیاهان قرار می گیرد و از خانواده سیر است. مدت ها است که این نوع سبزیجات را علاوه بر خواص طعم دهندگیشان، برای خواص داروییشان کشت می نمایند. پیاز رنگ، اندازه و طعم های متفاوتی دارد. متداول ترین انواع پیاز، پیاز قرمز، پیاز سفید و پیاز زرد هستند. پیازها بسته به جایی که در آن رشد نموده اند ممکن است شیرین و آبدار یا بسیار تند باشند. مصرف پیاز مزایای فراوانی برای افراد خواهد داشت. از خواص پیاز می توان به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان، بهبود خلق و حفظ سلامت پوست و مو اشاره نمود.

خواص پیاز و تاثیر آن بر سرطان

حقایقی درباره پیاز

  • سالیان سال از پیاز به عنوان غذا استفاده می شد. در مصر باستان پیاز را در عبادتگاه هایشان نگهداری می کردند.
  • پیاز دارای مزایای بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و سرطان است.
  • پیاز سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.
  • از پیاز حتی برای تهیه ساده ترین غذاها هم استفاده می نمایند.

خواص پیاز

مصرف انواع میوه ها و سبزیجات به مدت طولانی به شما کمک می نماید ریسک ابتلا به بیماری ها را در خود کاهش دهید و سبک زندگی سالمی داشته باشید. تحقیقات نشان داده افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند پیاز باعث کاهش مرگ و میر کلی، دیابت و بیماری های قلبی می گردد. غذاهای گیاهی پوست صورت، مو، انرژی فرد را بهبود می بخشد و به طور کلی باعث افزایش وزن کمتری می گردد. در ادامه این مطلب با خواص پیاز بیشتر آشنا می شویم.

سرطان

این نوع از گیاهان تحت مطالعات فراوانی در مورد سرطان قرار گرفته است و نتایج آن ها نشان داده که این ماده به ویژه روی سرطان معده و کولورکتال تاثیر به سزایی می گذارد. اثرات مفید و پیشگیرانه این ماده غذایی به دلیل وجود ماده ای به نام اورگان سولفور در آن است. این ماده از رشد تومور و تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری می نماید.پیاز منبعی مناسب از ویتامین سی است و از همین طریق به مبارزه با رادیکال های آزاد به مبارزه می پردازد.

استفاده مداوم از میوه ها و سبزیجات باعث می گردد بدن شما به میزان کافی فیبر دریافت کند و از این طریق به مبارزه با سرطان کولورکتال بپردازد. تحقیقات نشان داده با مصرف بیش از 7 وعده پیاز در طول هفته می توانید به طور چشمگیری درصد ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. مردانی که از خانواده این گیاه (پیاز، سیر و...) استفاده می نمایند احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آن ها کاهش پیدا می نماید.

تحقیقات نشان داده مصرف مداوم از این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان مری و معده را هم کم می نماید. پیاز به دلیل مواد مغذی فراوانی که دارد به مهر تومورها کمک می نماید.

خلق و خو و خواب

فولات موجود در پیاز باعث کاهش افسردگی می گردد. هموسیستئین مانع از رسیدن خون و سایر مواد مغذی به مغز می گردد و فولات از ایجاد این مواد شیمیایی جلوگیری می نماید. هموسیستئین اضافی در خون روی هورمون های حساس و مثبت دوپامین، سروتونین و نوراپی نفرین تاثیر می گذارد و اجازه نمی دهد آن ها بتوانند به خوبی خواب و اشتهای شما را تنظیم نمایند.

پوست و مو

پیاز یکی از منابع ویتامین سی است که باعث کلاژن سازی می گردد. از طریق استفاده از این ماده غذایی می توانید پوست و مویی جوان و شفاف داشته باشید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 550

به "خواص پیاز و تاثیر آن بر سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص پیاز و تاثیر آن بر سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید