خروج دام سبک از چهارمحال و بختیاری ممنوع شد

به گزارش مجله پریها، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت گوشت و ضرورت تنظیم بازار در استان، اضافه نمود: ضروری است نسبت به احصاء قیمت گوشت قرمز تا هفته آینده اقدام و خروج دام سبک به صورت موقت از استان ممنوع گردد.

خروج دام سبک از چهارمحال و بختیاری ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران، الله کرم نصیری 18 شهریورماه در جلسه تنظیم بازار استان، اظهار کرد: ضروری است نسبت به ایجاد شبکه توزیع در اسرع وقت در استان اقدام گردد و گوشت قرمز و سفید منجمد و گوشت قرمز گرم در سطح مراکز شهرستان ها به ویژه مرکز استان پیش بینی گردد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت و ضرورت تنظیم بازار در استان، اضافه نمود: ضروری است نسبت به احصاء قیمت گوشت قرمز تا هفته آینده اقدام و خروج دام سبک به صورت موقت از استان ممنوع گردد.

نصیری توضیح داد: نمایشگاه عرضه محصولاتی همچون لوازم التحریر، کیف و کفش و برخی اقلام معیشتی از 20 شهریورماه جاری در مرکز استان با پیگیری صنعت، معدن و تجارت استان برپا گردد.

وی ادامه داد: قیمت شیر در استان به شکل دقیق آنالیز گردد و متناسب با بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت احصاء و تا هفته آینده تصمیم گیری گردد.

نصیری توضیح داد: شورای کنترل نیز نسبت به احصاء قیمت تمام گردیده گوشت سفید اقدام و این امر را عملیاتی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ذبیح الله غریب نیز اظهار کرد: سرانه فراوری گوشت قرمز در استان 28 کیلوگرم است و فراوری استان 10 کیلوگرم نسبت به سرانه کشور بیشتر است.

وی اضافه نمود: خروج دام از استان صورت نمی گیرد یا اگر انجام می گردد به صورت غیرمجاز و غیر قانونی است و باید دستگاه نظارتی مربوطه در این زمینه ورود کند.

غریب اعلام کرد: هزینه یک کیلوگرم قیمت تمام گردیده شیر در استان براساس نهاده های دولتی 1680 تومان محاسبه گردیده است و حدود 641 تن شیر در روز در استان فراوری می گردد که از این میزان 111 تن جذب کارخانجات، 167 تن به خارج از استان و بیشتر جذب کارخانجات استان اصفهان می گردد و 100 تن نیز در ماست بندی های استان توزیع می گردد.

وی اضافه نمود: تمایل مردم به سمت خرید شیر از واحدهای فراوریی کوچک شیر است.

غریب تاکید نمود: در استان سه برابر احتیاج، شیر فراوری می گردد و مسئله ای نداریم و از 15 روز پیش نهاده های دامی نیز به صورت منسجم در استان توزیع می گردد.

وی با بیان اینکه مرغ زنده در استان 6500 تومان و مرغ کشته 9200 تومان است که باید به صورت دقیق آنالیز گردد که بدانیم کجا افزایش قیمت داشتیم، تاکید نمود: اکنون 450 هزار قطعه مرغ آماده برای کشتار داریم و این نگرانی وجود دارد که در ماه های آتی با مشکل کمبود مرغ روبرو شویم که باید از طریق ذخیره مرغ منجمد اقدامی انجام دهیم.

غریب با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی خروج دام سبک را از استان ممنوع نموده است، گفت: ممنوعیت خروج دام سنگین تاثیر چندانی ندارد و باید روی قیمت ها بیشتر نظارت گردد زیرا دو برابر احتیاج در استان فراوری می گردد و باید برای اضافه بر احتیاج، فکری کرد زیرا فراوری آسیب می بیند.

وی اعلام نمود: قیمت دام زنده سنگین میان 41 تا 42 هزار تومان است و در بازر اختلاف قیمت وجود دارد که باید جلوی آن گرفته گردد.

مدیرپشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 500 تن مرغ منجمد با قیمت 6320 تومان توزیع گردیده و در بازار 6750 به فروش رسیده است.

سعید جعفریان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون گوشت منجمد وارداتی نیز 77 تن بوده و با قیمت 27 هزار تومان توزیع گردیده و در بازار نیز حداکثر با قیمت 29 هزار تومان به فروش رسیده است.

وی اعلام نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون 42 تن گوشت گرم وارداتی با قیمت 33 هزار و 300 تومان وارد بازار استان گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1049

به "خروج دام سبک از چهارمحال و بختیاری ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج دام سبک از چهارمحال و بختیاری ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید