جلوگیری از تردد اتوبوس ها و سرویس های فاقد معاینه فنی از آبان ماه

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسیدآقایی ظهر شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی سخنانی گفت: خودروهای تهران می بایست، معاینه فنی را از مراکز معاینه فنی سطح شهر تهران اخذ کنند.

جلوگیری از تردد اتوبوس ها و سرویس های فاقد معاینه فنی از آبان ماه

وی افزود: شرایط آلودگی هوا در تهران با سایر شهرهای کشور متفاوت است و به همین دلیل باید معاینه فنی خودروهای تهران از مراکز مستقر در تهران اخذ شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان این که سختگیری های صدور معاینه فنی تهران نباید موجب دریافت معاینه فنی از سایر شهرها شود، گفت: می بایست پلیس راهور امکان دسترسی شهرداری تهران به وی. آی. ان خودروها را فراهم کند، تا بتوان خودروهای متخلف در معاینه فنی را راحت تر شناسایی کرد.

وی گفت: معاینه فنی خودروهای شهرستان در تهران یک ماه اعتبار داشته باشد و پس از آن تنها معاینه فنی برای تردد خودروها در سطح تهران معتبر باشد، که از مراکز معاینه فنی سطح این شهر دریافت شده باشد.

پورسیدآقایی با بیان این که اکثر اتوبوس ها و سرویس های کارکنان پادگان ها و کارخانه ها دودزا وآلاینده هستند، گفت: با توجه به ابلاغیه استانداری تهران برای جلوگیری ازتردد کامیون ها و اتوبوس های فاقد معاینه فنی و دودزا، از ابتدای آبان ماه از تردد اتوبوس ها و سرویس های فاقد معاینه فنی در تهران جلوگیری می شود.

تعویض 2 هزار کاتالیست تاکسی تا پایان سال جاری

استاندار تهران نیز در این جلسه خواستار همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت برای نوسازی 10 هزارتاکسی فرسوده تهران که در صف نوسازی نوسازی قرار دارند، شد و گفت: نوسازی خودروهای حمل و نقل عمومی مهم تر از خودروهای شخصی است.

گفتنی است، 14 هزار تاکسی فرسوده از مشمولان نوسازی سال 96، به سال 97 رسیده است و طبق برنامه تا پایان سال باید حداقل 10 هزار تاکسی نوسازی شوند که تا نیمه مردادماه امسال فقط 307 تاکسی نوسازی شده و نیاز است شرکت های خودرو سازی شرایط ویژه ای برای نوسازی تاکسی های باقیمانده در نظر بگیرند.

همچنین طبق برنامه تا پایان سال جاری 2 هزار کاتالیست تاکسی تعویض خواهد شد. بر اساس این گزارش، در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مقرر شود، کارگروهی متشکل از محیط زیست، شهرداری تهران،پلیس راهور در تهران و فرمانداری،محیط زیست و شهرداری در شهرستان های استان تهران تشکیل شده و ساز و کار عملیاتی اجرای طرح ممانعت از تردد کامیون ها و اتوبوس های فاقد معاینه فنی را بررسی کنند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 193

به "جلوگیری از تردد اتوبوس ها و سرویس های فاقد معاینه فنی از آبان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از تردد اتوبوس ها و سرویس های فاقد معاینه فنی از آبان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید