جشنواره بین المللی فیلم ویوا در بوسنی افتتاح می گردد

به گزارش مجله پریها، چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ویوا (21 شهریورماه) با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سینما کریتریون (Kriterion) سارایوو افتتاح می گردد.

جشنواره بین المللی فیلم ویوا در بوسنی افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، راتکو اوروزوویچ، مدیر هنری و بنیانگذار جشنواره بین المللی فیلم ویوا (12 شهریورماه) ضمن حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو با امیرحسین نوری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت وگو کرد.

راتکو اوروزوویچ در سخنانی، از رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم ویوا به عنوان رییس هیأت داوران دعوت کرد و گفت: به دبیرخانه چهارمین دوره این جشنواره که (21 شهریور) در محل سالن سینما کریتریون (Kriterion) سارایوو افتتاح می گردد، هزار و 695 فیلم از بیش از 110 کشور جهان برای شرکت در فستیوال ویوا فست ارسال گردیده است که از بین این متقاضیان بهترین فیلم ها برای شرکت در بخش های مختلف رقابتی محیط زیست، گردشگری و دین انتخاب می شوند.

وی بیان نمود: این جشنواره هر سال در سه بخش اصلی با موضوعات محیط زیست، گردشگری و دین برگزار می شد که از سال 2017 نیز بخش فیلم جوانان به عنوان بخش مجزا به جشنواره اضافه گردیده است.

راتکو اوروزوویچ اضافه کرد: بخش جوانان فستیوال در کل سال فعالیت دارد و در شهرهای مختلف کارگاه های آموزشی به صورت هفتگی تشکیل می گردد که از فعالیت ها و دوره های آموزشی آن، مستند 52 قسمتی ساخته گردیده و سال جاری برای دومین بار از تلویزیون دولتی بوسنی و هرزگوین (BHT) به صورت هفتگی پخش می گردد.

وی با اشاره به این موضوع که فیلم های بخش جایزه همگی دارای زیرنویس به زبان انگلیسی هستند، گفت: جشنواره سال جاری نیز، میزبان چندین فیلم ایرانی است که در بخش های مختلف به رقابت با سایر فیلم ها خواهند پرداخت.

او در خصوص نحوه انتخاب فیلم های برگزیده اضافه کرد: رییس داوران هر بخش، سه فیلم برتر بخش خود را انتخاب و معرفی می نماید و از بین فیلم های برنده گردیده در هر بخش جشنواره، با رأی تمامی اعضای هیأت های داوران در بخش های مختلف، فیلمی بعنوان فیلم برنده جایزه بزرگ (grand prix) انتخاب می گردد که سال گذشته این جایزه به فیلمی از ایران به کارگردانی سید سجاد موسوی تعلق گرفت.

نوری، رایزن فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین ضمن اعلام آمادگی این نمایندگی فرهنگی برای مشارکت در چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ویوا اظهار کرد: رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد تا به صورت تخصصی در دوره ها و کارگاه های آموزشی فیلم سازی بخش جوانان در شهرهای مختلف شرکت نموده و سینمای روز جمهوری اسلامی ایران را به علاقمندان جوان بوسنیایی معرفی کند.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ویوا (21 شهریورماه) در محل سالن سینما کریتریون (Kriterion) سارایوو افتتاح می گردد. این جشنواره میزبان مهمانان خارجی چون سفیر رومانی، سفیر اسلواکی، رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا، رایزن فرهنگی صربستان، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE)، سفرا و نمایندگان فرهنگی سایر کشورها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1070

به "جشنواره بین المللی فیلم ویوا در بوسنی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی فیلم ویوا در بوسنی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید