تیم ملی والیبال در بدترین شرایط جسمی بود، باخت به بلغار فراموش گردد

به گزارش مجله پریها، رضا مومنی مقدم در مصاحبه با خبرنگاران درباره شکست تیم ملی والیبال مقابل بلغارستان گفت: تیم ملی والیبال در بدترین شرایط جسمانی و روانی خود قرار داشت و اصلا نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد. مخصوصا در دریافت سرویس ها با مشکل روبرو شدیم و توپ های خوبی به سعید معروف نرسید.

تیم ملی والیبال در بدترین شرایط جسمی بود، باخت به بلغار فراموش گردد

وی درباره برد ملی پوشان در بازی نخست مقابل بلغارستان، اضافه نمود: متأسفانه یا خوشبختانه در بازی نخست به دلیل اشتباهات زیاد بلغارستان، تیم ایران پیروز شد. اگر در بازی شب گذشته باهوش تر عمل می کردیم می توانستیم پیروز شویم. بلغارها باهوش تر عمل کردند و روز خوب بلغارستان بود. هنوز رقابت ها به اتمام نرسیده و اگر دو بازی باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذاریم، شانس برای صعود داریم.

سرمربی پیشین تیم والیبال میزان مشهد درباره دو بازی باقیمانده در مرحله دوم مسابقات مقابل آمریکا و کانادا، توضیح داد: هر دو تیم سخت و کلاسیک بازی می نمایند، مخصوصا تیم آمریکا که نظم تیمی حرف اول را در آن تیم می زند و با توجه به شکست شب گذشته لهستان مقابل آرژانتین، آمریکا شانس نخست قهرمانی در این دوره مسابقات است. تیم کانادا نیز که آنتیگا راهنمایی آن را برعهده دارد نشان داده که بسیار با برنامه کار می نماید و بازی مقابل این تیم نیز کار آسانی نیست.

کارشناس والیبال در ادامه گفت: ملی پوشان باید باخت مقابل بلغارستان را فراموش نمایند و به بازی برگردند تا بتوانند نتایج خوبی را کسب نمایند اما این یک کار گروهی را می طلبد که هم کادر فنی و هم ملی پوشان باید به یک انسجام ملی بازگردند.

وی درپاسخ به این سوال که حضور تیم ملی در بازی های آسیایی می تواند عاملی برای خستگی ملی پوشان باشد؟ گفت: حضوردر بازی های آسیایی، استراتژی فدراسیون و کمیته ملی المپیک بود که احتیاج به مدال طلا داشتند. خستگی می توا ند نقطه تاریکی برای تیم ملی باشد. آنها پس از بازی های آسیایی به فاصله 48 ساعت در تورنمنت اسلوونی شرکت و پس از آن نیز راهی مسابقات قهرمانی دنیا شدند و این می تواند نقطه تاریک در اردوهای آماده سازی تیم ملی باشد.

مومنی مقدم در ادامه تأکید کرد: اما اگر بخواهیم حرفه ای به این موضوع نگاه کنیم اکثر کشورها چنین شرایطی را دارند و مرتب در تورنمنت ها و مسابقات مختلف شرکت می نمایند. سطح مسابقات قهرمانی دنیا بعد از المپیک بالاترین سطح را دارد و به همین دلیل تیم ها سعی می نمایند تا با بهترین ترکیب خود در این رویداد حاضر و با تمام توان بازی نمایند. در واقع آنها از نیروهای خود در سایر تورنمنت ها استفاده و بهترین ترکیب را در مسابقاتی مانند رقابت های قهرمانی دنیا استفاده می نمایند.

کارشناس والیبال درباره عملکرد تیم ملی توضیح داد: ملی پوشان در مرحله اول مسابقات، عملکرد خوبی را پشت سر گذاشتند و تنها با یک شکست راهی دور دوم شدند. بلغارستان در این مرحله شناخت بسیار خوبی را نسبت به ایران کسب نموده بود و موفق شد در سرویس ها، ایران را اذیت کند تا دریافت دچار مشکل گردد و توپی به سعید معروف نرسد و آنها با استفاده از این حربه موفق شدند ایران را شکست دهند. امیدوارم در دوبازی آینده ملی پوشان هوشیارتر عمل نمایند.

وی در سرانجام اعلام کرد: برای تیم ملی در رقابت های قهرمانی دنیا، آرزوی موفقیت دارم و مردم نیز این را بدانند که مسابقات قهرمانی دنیا یکی از معتبرترین رقابت های والیبال است که تیم ها با بهترین شرایط خود در آن حاضر می شوند و ما باید توقعات معقول از تیم ملی داشته باشیم. اگر بتوانیم در بین رتبه های 6-10 قرار بگیریم، عملکرد خوبی است. همانطور که می دانید تیم ملی در دوره گذشته مسابقات، عنوان ششمی را کسب کرد و تکرار این می تواند نتیجه خوبی برای ملی پوشان باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1309

به "تیم ملی والیبال در بدترین شرایط جسمی بود، باخت به بلغار فراموش گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال در بدترین شرایط جسمی بود، باخت به بلغار فراموش گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید