تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود 10 درصد رشد داشت

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی فاتح بعدازظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت شروع سال تحصیلی به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه در شرایطی که برخی دانشگاه های سطح کشور با عدم استقبال دانشجویان روبرو هستند ولی در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید 10 درصد رشد داشت، اعلام کرد: در مقطع کارشناسی یک هزار و 173 دانشجو تاکنون ثبت نام کردند و با توجه سرانجام یافتن ثبت نامی ها در مقطع ارشد و دکتری به ترتیب 760 و 107 دانشجو وارد این دانشگاه شدند.

تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود 10 درصد رشد داشت

وی بابیان اینکه در دانشگاه صنعتی شاهرود نسبت کارمند به هیئت علمی 81 صدم درصد است، اضافه کرد: در این دانشگاه نسبت سرانه دانشجو به استاد 26 به یک، سرانه مقاله علمی پژوهشی 2.6 درصد گزارش شد که این آمارها نشان می دهد نسبت به برنامه های مصوب جلوتر هستیم.

امضا قرارداد علمی دانشگاه با وزارت نفت

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه با مأموریت توسعه، آموزش، پژوهش و فناوری در حال فعالیت است، ابراز داشت: این رویه رویکرد دانشگاه برای حفظ استقلال خود به شمار می رود زیرا دارای هیئت امنای مستقل، هیئت ممیزه و هیئت جذب مستقل است و این دانشگاه به صورت مستقل اداره می گردد.

فاتح ضمن بیان اینکه این دانشگاه با بیش از 200سازمان ملی و شرکت بزرگ قرارداد علمی دارد، توضیح داد: سال گذشته با حضور وزیر علوم و وزیر نفت قرارداد همکاری دانشگاه با وزارت نفت پیرامون حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید و این به معنای گام نهادن دانشگاه در حل مسائل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه به رشد قابل توجهی در فراوری علم دست یافته ایم، گفت: مقالات آی. اس. آی طی سال 2017 به 513 مقاله رسید که احتمال می دهیم تا انتها سال میلادی به 700مقاله برسد که درواقع بالای دو مقاله برای هر هیئت علمی در این دانشگاه جای بسی تقدیر است.

5 پروژه نیمه تمام دانشگاه صنعتی شاهرود نیازمند توجه وزارت علوم

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه در سال 96 به همراه 53 دانشگاه دیگر در جمع مؤثرترین جهان نهاده شد، ابراز داشت: یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه توانست عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان را کسب کند که با توجه به بسترسازی های انجام گردیده افزایش حضور این چهره ها در مراکز معتبر جهان دور از انتظار نخواهد بود.

فاتح ضمن بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود پنج طرح نیمه تمام شامل اجرای فاز دوم استادیوم آزادی، خوابگاه خواهران، پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی، دانشکده کشاورزی و دانشکده برق در این دانشگاه وجود دارد، ابراز داشت: تکمیل آن ها نیازمند تأمین اعتبارات لازم خواهد بود که با توجه به اینکه برخی از آن ها از منابع سفر ریاست جمهوری برای تکمیل این پروژه ها منظور گردیده است انتظار می رود با تخصیص آن ها از سوی نهادهای ذی ربط بتوانیم گام مؤثرتری در راستای خدمت به پیشرفت کشور برداریم.

وی بیشترین دغدغه این دانشگاه را تأمین خوابگاه مجهز برای دانشجویان دانست و گفت: در حال حاضر دو هزار و 776 دانشجو در خوابگاه های ملکی و یک هزار و 146 نفر در خوابگاه های خودگردان اسکان داده گردیده اند که با اضافه شدن خوابگاه عظیما به این مجموعه درمجموع یک هزار تخت خوابگاهی برای دانشجویان اضافه گردیده است.

ضرورت ورود استانداری و مسکن و شهرسازی برای زمین های دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه خوابگاه خواهران دانشجویان تحصیلات تکمیلی با زیربنای چهار هزار و 700مترمربع و چهار طبقه در حال ساخت است، ابراز داشت: با توجه به اینکه برای این پروژه ردیف دولتی منظور نگردیده است لذا جمعی از اساتید دانشگاه با عنوان خیر و با پرداخت نیمی از حقوق خود وارد این پروژه شدند لذا برای بهره برداری کامل از آن تا انتها سال قطعاً ورود وزارت علوم لازم است.

فاتح بابیان اینکه سند تک برگی برای زمین های واگذارگردیده دانشگاه یکی از درخواست های دانشگاه به مسکن و شهرسازی و استانداری است، توضیح داد: 12 میلیارد ریال به صورت اوراق قرضه به شهرداری داده شد تا این زمین ها وارد حوزه شهر شوند لذا با توجه به اینکه همه مدارک این زمین ها شامل قراردادها و انتها کار آماده است انتظار می رود این دو نهاد به دانشگاه یاری نمایند تا بتوانیم اسناد مالکیت را دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: کنترل سیستم های حرارتی، برودتی، پسماند، میزان مصرف کاغذ و اقلام مصرفی، سیستم های روشنایی و فرهنگ سازی در توسعه انرژی های نو بخشی از اقدامات انجام شده دانشگاه پیرامون مدیریت سبز محسوب می گردد که با هزینه کرد نه چندان زیاد با اجرای این الگوها توانستیم اثبات کنیم که این طرح ها عملیاتی است.

توانمندسازی دانشجویان در دستور کار

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه شعار این دانشگاه حرکت به سوی کارآفرینی است، ابراز داشت: با توجه به اینکه طبق آمار کشوری 25 درصد بیکاران را فارغ التحصیلان جامعه شامل می گردد لذا این دانشگاه با برگزاری 18 کارگروه تخصصی و تشکیل اتاق های فکر و همایش های مختلف کوشید تا توانمندسازی دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهد.

فاتح در ادامه توضیح داد: مرکز رشد دانشگاه با پارک علم و فناوری به صورت مشترک ایجاد و 14 شرکت فناور در آن مستقر شد اما دانشگاه از این رهگذر نمی تواند همه فارغ التحصیلان را مشغول به کار کند و این مهم مطلبد تا نهادهای دیگر نیز به این قضیه ورود جدی تری را داشته باشند.

وی اضافه کرد: منابع مالی دانشگاه از طریق دانشجویان شبانه، قراردادهای پژوهشی، اماکن در اختیار بخش خصوصی و سپرده های دانشگاه تأمین می گردد که علیرغم تخصیص 70 درصدی به جای 100درصدی با رشد نسبی 10 درصدی روبرو بودیم که چندان چشمگیر نیست ولی با همه این تفاسیر این دانشگاه توانسته گلیم خود را از آب خارج و بهترین خدمات را به شهر ارائه کند.

به گزارش خبرنگاران دانشگاه صنعتی شاهرود 330هیئت علمی، 14دانشکده تخصصی و 270 کارمند دارد که در چهار پردیس 183 هکتاری فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1310

به "تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود 10 درصد رشد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود 10 درصد رشد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید