تردد خودروهای ترانزیت خارجی در چکنه خراسان رضوی، ظرفیتی برای توسعه گردشگری

به گزارش مجله پریها، سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت تردد بیش از 400 خودروی سنگین ترانزیت خارجی از منطقه چکنه در حوزه گردشگری تأکید کرد.

تردد خودروهای ترانزیت خارجی در چکنه خراسان رضوی، ظرفیتی برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری سرپرست معاونت سرمایه گذاری این اداره کل، امروز شنبه 27 مرداد با اعلام این خبر اضافه نمود: شهر چکنه با شهر قوچان 45 کیلومتر و با مشهد 120 کیلومتر فاصله دارد و از سال 81 دارای شهرداری گردیده است با جمعیت 3هزار نفر در محدوده شهرستان نیشابور واقع گردیده است.

او با اشاره به صرورت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اظهار کرد: امروزه یکی از راه های مهم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها به ویژه شهرداری های شهرهای کوچک توسعه گردشگری است.

دیناری یادآور شد: تردد بیش از 400 خودروی سنگین ترانزیت خارجی از مسیر چکنه و وجود بالغ بر 450 هکتار باغ در این منطقه می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری باشد.

او توضیح داد: چکنه زادگاه پروفسور صادقی بزرگترین جراح قلب دنیا است و صنایع دستی به ویژه فراوری کیفهای چرمی در این شهر در حال توسعه است.

او گفت: حمام تاریخی این شهر قابلیت بسیاری برای ایجاد یک سفره خانه سنتی و یا یک موزه را دارد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری وتأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اضافه نمود: از محل اعتبارات سال 96 مبلغ 75 میلیون تومان جهت احداث سرویس بهداشتی به این شهر اختصاص داده ایم که در حال اتمام پروژه هستیم.

دیناری اظهار کرد: تهیه طرح جامع گردشگری برای شهر چکنه قطعا کمک بسیاری به شناسایی و احصای قابلیت ها و ظرفیت های توسعه گردشگری در این شهر و درآمدزایی قابل توجه برای مدیریت شهری از حوزه گردشگری و راهنمایی سرمایه گذاران به سمت این شهر خواهد داشت که مدیریت شهری بایستی توجه و تمرکز لازم را بر این بخش تاثیرگذار و حیاتی داشته باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 441

به "تردد خودروهای ترانزیت خارجی در چکنه خراسان رضوی، ظرفیتی برای توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد خودروهای ترانزیت خارجی در چکنه خراسان رضوی، ظرفیتی برای توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید