ترجمه فیس بوک با بهره گیری از یادگیری ماشینی

به گزارش مجله پریها، فیس بوک قصد دارد با بهره گیری از فناوری های نوینی همچون یادگیری ماشینی به توسعه سیستم ترجمه آنلاین محتوا بپردازد.

ترجمه فیس بوک با بهره گیری از یادگیری ماشینی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از وب سایت the verge، از آنجا که فناوری های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این روزها از سوی شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی استقبال زیادی برخوردار گردیده است، حالا به نظر می رسد که فیس بوک نیز می خواهد با بهره گیری از آن به توسعه و تکمیل سیستم ترجمه آنلاین بپردازد.

فیس بوک بدین ترتیب به کاربران این امکان را می دهد تا درصورت احتیاج از سیستم ترجمه آنلاین فیس بوک استفاده نموده و از عملکرد بی نظیر آن بهره مند شوند. این بدان معناست که فیس بوک قادر خواهد بود تمامی متون از زبان های مختلف جهان را ترجمه کند و این به طور قطع تجربه بسیار لذت بخش و جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

البته به نظر می رسد که عملکرد فیس بوک در زمینه ترجمه هم چنان از رقیب بزرگ و قدرتمند خود یعنی گوگل عقب تر باشد و گفتنی است که سیستم ترجمه توسعه داده گردیده توسط غول های تکنولوژی هرگز نمی تواند جای ترجمه انسانی را بگیرد چراکه همواره به صورت واژه به واژه ترجمه می گردد و معنای عبارات کنایی و احساسی را قادر به ترجمه و تبدیل نخواهد بود.

فیس بوک در واکنش به این مساله عنوان نموده است که درصدد توسعه مدل های پیشرفته تر، بهتر و کامل تری نسبت به ترجمه کلمه به کلمه بوده و امیدوار است بتواند به توسعه و تکمیل این فناوری بپردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 642

به "ترجمه فیس بوک با بهره گیری از یادگیری ماشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه فیس بوک با بهره گیری از یادگیری ماشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید