تحریم صنعت خودرو بهترین فرصت برای ایران خودرو و سایپا

به گزارش مجله پریها، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: تحریم صنعت خودرو از سوی آمریکا فرصت مناسبی برای ایران خودرو و سایپا است تا با طراحی پلت فرم مشترک، با کمترین هزینه به سمت خودکفایی در این صنعت حرکت نمایند.

تحریم صنعت خودرو بهترین فرصت برای ایران خودرو و سایپا

ابوالفضل خلخالی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر هم ایران خودرو و هم سایپا هر کدام به طور جداگانه پروژه طراحی و فراوری پلت فرم ملی را در دست اجرا دارند.

وی با بیان اینکه هزینه های طراحی و فراوری پلت فرم بسیار بالا است، اعلام کرد: در شرایط فعلی که صنعت خودرو با مشکلات داخلی و خارجی مختلفی روبرو است بهتر است این دو شرکت مشترکا یک پلت فرم را فراوری نمایند تا هزینه های آنها در این حوزه کاهش یابد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: فراوری مشترک پلت فرم سال ها است که به رویه ای فراگیر در میان خودروسازان بین المللی تبدیل گردیده است و خودروسازان صاحب نام با مشارکت یکدیگر پلت فرم طراحی و فراوری می نمایند.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال دو شرکت خودروسازی نیسان و رنو با مشارکت یکدیگر یک پلت فرم مشترک طراحی و فراوری نموده اند و هر کدام خودروهای مدنظر خودشان را با برند اختصاصی خودشان بر روی این پلت فرم فراوری و عرضه نموده اند.

خلخالی با بیان اینکه پیشنهاد فراوری مشترک پلت فرم از سوی ایران خودرو و سایپا به هیچ وجه به معنای پیشنهاد ادغام این دو خودروساز نیست، توضیح داد: اتفاقا این دو خودروساز بزرگ باید به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهند تا جریان رقابت در صنعت خودروی کشور حفظ گردد اما بهتر است در حوزه طراحی و فراوری پلت فرم از تجربه های بین المللی استفاده نموده و با یکدیگر همکاری نمایند تا با هم افزایی، هزینه ها کاهش و خروجی کار ارتقاء یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 612

به "تحریم صنعت خودرو بهترین فرصت برای ایران خودرو و سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم صنعت خودرو بهترین فرصت برای ایران خودرو و سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید