بیشترین احتیاج را به اطلاع رسانی هواشناسی داریم

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران مدیر شبکه آموزش سیما در نشست مشترکی با رئیس سازمان هواشناسی و معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما پیش بینی مناسب هواشناسی به مردم ارائه نمی کردیم و مردم با سرمازدن درختان گاه ناگزیر باید درختان را از ریشه قطع می کردند.

بیشترین احتیاج را به اطلاع رسانی هواشناسی داریم

مسعود احمدی افزادی اضافه کرد: با مسائل فراوان به غرب اصفهان آب داده شد، با آبی که به سختی فراهم شد چگونه برخورد کردیم؟ غرقابی. فقر فکری و فرهنگی باعث شده مردم ندانند چگونه برخورد نمایند. ما در رسانه مقصریم و دستگاه ذیربط مقصر است و خود مردم هم مقصرند.

وی ادامه داد: الان بیش از 48 ساعت است که آب یزد قطع است و از این سو تعداد زیادی کشاورز مشکل آب دارند. راهکار مشکل آب ایران چیست؟

مدیر شبکه آموزش سیما با بیان اینکه مردم آموزش لازم را ندیده اند گفت: ما انفجار اطلاعات را به اشتباه به ورود اطلاعات تعبیر می کنیم. اما این چنین نیست. مردم احساس سیری می نمایند اما درواقع گرسنه کاملند. گرسنگی اطلاعات ویژگی عصر جدید در دنیای انفجار اطلاعات است. جامعه با شبه اطلاعات احساس پر شدگی می نماید در حالی که گرسنه است.

احمدی افزادی تأکید کرد: اگر به سمت مثلث میل احتیاج مصلحت برویم و مصلحت ها را تبدیل به احتیاج کنیم و احتیاجها را در قالب میل به مردم بدهیم حتماً استقبال می نمایند. الان هواشناسی احتیاجی است که به میل برای مردم تبدیل شده است.

وی ادامه داد: صبح و ظهر و شب مردم هوا را چک می نمایند و شب هم برنامه کارشناس هواشناسی را نگاه می نمایند. ما می توانیم احتیاج کشاورزان خودمان را به میل تبدیل کنیم. نرم افزار جدید را به کار بگیریم. سواد رسانه ای که فراگیر شده به ما اجازه می دهد کارهای نو بکنیم.

افزادی تأکید کرد: الان فصلی است که ناپایداری به اوج رسیده و بیشترین احتیاج را به اطلاع رسانی هواشناسی داریم گفت: ما به عنوان شبکه هفت سیما با شعار مردم آموزش مهارت این آمادگی را داریم و پوشش 97 درصدی جمعیتی داریم. زمینه بسیار خوبی وجود دارد و امیدوارم که از این نشست استفاده بهینه را ببریم تا سریعاً پای عمل برویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1915

به "بیشترین احتیاج را به اطلاع رسانی هواشناسی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین احتیاج را به اطلاع رسانی هواشناسی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید