برگزاری اولین کنفرانسمدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون

به گزارش مجله پریها، دبیر اجرایی اولین همایش ملی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون از برگزاری اولین کنفرانس ملی دانشجویی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون همزمان با این همایش توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی در تاریخ 2 الی 4 آبان ماه امسال اطلاع داد.

برگزاری اولین کنفرانسمدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا هدایتی مقدم با بیان این مطلب اظهار کرد: این کنفرانس دانشجویی شامل مسابقه ایده پردازی BBI Idea Challenge ، کارگاه های دانشجویی و پویش دانشجویی اطلاع رسانی عفونت های منتقله از خون BBI Campaign است.

به گفته وی، این کنفرانس دانشجویی به پاس فعالیت های دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، چه در قالب طرح های تحقیقاتی و چه در قالب خاتمه نامه های دانشجویی، و به منظور ایجاد فضایی سالم جهت همفکری و تبادل نظر دانشجویان و خلق بستری مناسب جهت رقابت بین آنان برگزار می گردد.

وی مباحث علوم پایه عفونت های منتقله از خون (HBV, HCV, HIV & HTLV) و مباحث علوم بالینی عفونت های منتقله از خون (HBV, HCV, HIV & HTLV) را از محورهای اولین کنفرانس ملی دانشجویی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون بر شمرد.

مدیر مرکز عفونت های منتقله از خون سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: بیماری های عفونی منتقله از خون از اصلی ترین علل مرگ و میر در سطح دنیا به شمار می رود و یکی از برنامه های اصلی سازمان بهداشت دنیای تا سال 2030 کنترل هپاتیت های ویروسی و ایدز است.

دکتر هدایتی مقدم مطرح نمود: خوشبختانه این بیماری ها قابل پیشگیری هستند و با درمان های موثر قابل کنترل یا بهبودی کامل هستند. در ایران هم افق کنترل این بیماری ها دیده گردیده و لازمه رسیدن به این هدف طراحی مدل های مناسب غربالگری، تشخیص و درمان بیماری ها در نظام سلامت است که با پژوهش و آموزش امکان پذیر می گردد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی، اولین همایش ملی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون از تاریخ 2 الی 4 آبان ماه توسط سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شبکه هپاتیت ایران و سازمان انتقال خون ایران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1405

به "برگزاری اولین کنفرانسمدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین کنفرانسمدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید