اولویت های کشور در شرایط تحریم چیست؟

به گزارش مجله پریها، یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: فراهم کردن مقدمات بهبود شرایط اقتصادی کشور، ایجاد وحدت و انسجام داخلی و فعال تر شدن دیپلماسی در منطقه از اولویت های کشور در شرایط فعلی است.

اولویت های کشور در شرایط تحریم چیست؟

گزارش، رسول منتجب نیا فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که هدف آمریکا این است که ایران را از نظر اقتصادی به زانو درآورد، اظهار کرد: ترامپ رسما اعلام نموده که می خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و دولت را فلج کند، اما در واقع او به دنبال این است که ملت ایران را از پا درآورد، زیرا مردم جدا از دولت و حکومت نیستند.

وی در ادامه گفت: در این شرایط اولویت اول کشور باید سامان دادن به مسائل اقتصادی باشد که مردم را امیدوار می نماید و در صحنه نگه می دارد و در مقابل موجب مایوس شدن دشمنان می گردد. البته سامان دادن به شرایط اقتصادی به ابزار ها و مقدماتی احتیاج دارد از جمله این که باید وزرای اقتصادی و ستاد اقتصادی دولت قوی باشند و نیرو های لایق و کارآمدی را استفاده نمایند. همچنین جلسات روسای ستاد قوا نیز یکی دیگر از مقدماتی است که باید دنبال گردد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: بها دادن به نظرات صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی نیز یکی دیگر از مقدمات این کار است. دولت باید آغوش خود را برای صاحبنظران باز بگذارد تا آن ها بتوانند نظرات کارشناسی خود را مطرح نمایند.

منتجب نیا با اشاره به این که یکی از مسائل کشور ما نظام اداری فشل است، بیان نمود: عقل سلیم اقتضاء می نماید شرایط برای افرادی که می خواهند فعالیت نمایند فراهم باشد، اما نظام اداری ما به گونه ای است که اگر کسی بخواهد یک موافقت نامه اصولی بگیرد، جانش به لبش می آید و از این کار خود پشیمان می گردد. سختگیری بی مورد نظام اداری و بانکی موجب می گردد که فراوری نمایندگان پشیمان شوند. البته ممکن است در این بین عده ای تسهیلات بانکی بگیرند و در جای دیگر استفاده نمایند که با نظارت دقیق می توان این مشکل را حل کرد. دولت باید تحول عظیمی در نظام اداری، بانکی ایجاد کند تا مقدمه برای بهبود شرایط اقتصادی فراهم گردد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر این که وحدت یکی دیگر از اولویت های کشور است، توضیح داد: اختلاف نظر طبیعی، اجتناب ناپذیر و غیرقابل انکار بوده و خیلی خوب و مفید است، اما دامن زدن به مسائل اختلافی یا ایجاد مرزبندی های بی مورد وحدت و انسجام ملی را برهم می زند. ما نباید فقط دنبال وحدت میان فرقه های اسلامی باشیم. همه ایرانی ها چه مسلمان چه غیرمسلمان باید متحد باشند. نباید یک گروهی به دیگران بگوید با ما متحد شوید بلکه همه باید با هم متحد شوند تا انسجام داخلی حفظ گردد. اگر انسجام ملی تقویت گردد هیچ قدرتی نمی تواند ملت را از پا درآورد.

وی فعال تر شدن دیپلماسی در منطقه را یکی دیگر از اولویت های کشور دانست و اظهار کرد: دیپلماسی ما نسبتا خوب است، اما با توجه به فشار دشمن و توطئه آنها، دیپلماسی باید در منطقه فعال تر باشد. دشمن کوشش می نماید شرایط منطقه را به تشنج بکشد، اما آیا ما هم قدمی برای برطرف این تشنج ها برداشته ایم؟ ما باید کوشش کنیم رابطه خود را با کشور های منطقه بهبود دهیم، چون دشمن به دنبال ایران هراسی است و ما برای برطرف این توهم باید با دیپلماسی قوی تر، فعال تر و منطقی تر رابطه خود با کشور های منطقه را بهتر کنیم.

منتجب نیا در خاتمه گفت: از سویی باید دیپلمات های ما مورد حمایت قرار گیرند. سیاست خارجی کار بسیار ظریف، دقیق و تخصصی است. نمی گردد وزیر خارجه را به میدان بفرستیم و از پشت به او خنجر بزنیم. هر کسی در اظهارنظر آزاد است، اما محکومیت مقامات دیپلماسی کشور و متهم کردن آن ها به خیانت، ظلم به کشور است. هر کس باید مسئولیت خود را بداند و در حوزه مسئولیت خود اظهارنظر کند.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1907

به "اولویت های کشور در شرایط تحریم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های کشور در شرایط تحریم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید