انتخاب های ای اف سی با آمارها نمی خوانند: هیچ کدام بهترین نیستند!

به گزارش مجله پریها، پرسپولیس هر هفته دست کم یک بازیکن در تیم منتخب لیگ قهرمانان داشت و پیش بینی می شد سیدجلال حسینی یا علیرضا بیرانوند در لیست برترین ها جای بگیرند.

انتخاب های ای اف سی با آمارها نمی خوانند: هیچ کدام بهترین نیستند!

به گزارش خبرنگاران ، درست موقعی که همه خدا خدا می کردیم ای اف سی جایزه مرد سال فوتبال آسیا را به علیرضا بیرانوند بدهد، این کنفدراسیون با معرفی بازیکنان برگزیده اش شگفت زده مان کرد. بازیکنانی که فکر می کردیم دروازه بان ملی پوش پرسپو.لیس هم یکی از آنها باشد اما نبود.

در واقع فهرستی که ای اف سی از بهترین هایش در سال 2018 خاطرنشان کرد، تکذیبیه ای بود بر آنچه درباره شانس بیرانوند برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شنیده بودیم. البته دو بازیکنِ دیگری که نام شان در کنار نام علیرضا بیرانوند مطرح شده بود، هنوز هستند در فهرست بهترین ها: یوما سوزوکی از کاشیماآنتلرز ژاپن و عبدالکریم حسن از السد قطر که یک ژاپنی دیگر یعنی کنتو میسائو هم به آنها اضافه شده است تا سهم کاشیما از انتخاب های ای اف سی دو نفر باشد.

البته انتخاب های کنفدراسیون فوتبال آسیا همیشه پر سر و صدا بوده و غیرمنطقی هم خوانده شده اما جالب ترین اتفاقی که اتفاق افتاده این است که سه گزینه مرد سال فوتبال آسیا هیچکدام در جام جهانی بازی نکرده اند و سوزوکی و میسائو هم از کاشیما برگزیده شده اند، نه از تیم ملی ژاپن که به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 رسید. بدتر اینکه بازیکنان منتخب ای اف سی هیچکدام در آمارهای این کنفدراسیون جایی ندارند و تعیین نیست با چه استدلالی به مراسم برترین ها راه یافته اند.

البته فصل گذشته اینطور نبود و می شد از انتخاب های کنفدراسیون فوتبال آسیا دفاع کرد چرا که عمر خریبین آقای گل لیگ قهرمانان، عمر عبدالرحمان بازیکن تاثیرگذار العین و وو لی یکی از بهترین های لیگ قهرمانان در آن جای داشتند و در نهایت هم توپ طلا را دادند به خریبین که شایسته ترین بازیکن بود. حالا اما حضور دو ژاپنی و یک قطری بسیار عجیب به نظر می رسد.

یوما سوزوکی مهاجم تیم کاشیما با وجود بازی در 14 مسابقه آسیایی حتی به اندازه مهدی طارمی هم گل نزد و نتوانست وظیفه اصلی خود در خط حمله را انجام دهد. او در بین 10 شوتزن برتر لیگ قهرمانان 2018 هم نبود و تنها خلق 19 موقعیت از سوی او جالب توجه به نظر می رسد که در این فاکتور هم ستاره هایی همچون اکرم عفیف و عمر عبدالرحمان بالاتر از سوزوکی هستند. البته این بازیکن ژاپنی 4 پاس گل هم داد و شاید شایسته ترین بازیکن در فهرستی که ای اف سی نوشته، او باشد.

نفر بعدی کنتو میسائو است که در لیگ قهرمانان آسیا این فصل 900 دقیقه به میدان رفت و اغلب در پست های دفاعی حضور داشت و اگر آمار عملکردش با سیدجلال حسینی به مقایسه گذاشته گردد، برتری با کاپیتان پرسپولیس خواهد بود. سیدجلال 37 دفع توپ بیشتر و 7 توپ ربایی بیشتر از کنتو میسائو داشت! تنها برتری میسائو نسبت به حسینی در تکل های موفق بود اما نباید از یاد برد که دفاع وسط پرسپولیس در دو بازی مهم، با گل هایش صعود این تیم را رقم زد. یک بار با گلی که در دقایق پایانی بازی برگشت با الجزیره وارد دروازه تیم اماراتی کرد و دیگر گل سرنوشت ساز او هم گلی بود که در تهران به الدحیل قطر زد و پرسپولیس را به پیروزی امیدوار کرد. نکته جالب اینکه در همین بازی برگشت فینال، سیدجلال حسینی دومین بازیکن برتر هفته بود و در هفته های پیش از آن هم در لیست برترین های لیگ قهرمانان جای داشت.

انتخاب عبدالکریم حسن اما از دو بازیکن ژاپنی هم عجیب تر بود. البته که مدافع کناری و ملی پوش تیم السد بازیکن بسیار خوبی است اما چطور می توان شکست او برابر سیامک نعمتی و بشار رسن در بازی رفت نیمه نهایی و حتی در دو بازی مرحله یک چهارم نهایی برابر استقلال را دید و باز هم انتخابش کرد؟ حسن که مدافعی پیش تاخته و نفوذی به حساب می آید، در بین بهترین سانترکننده های لیگ قهرمانان هم جایی نداشت و البته با توجه به غیبت تیم قطر در جام جهانی 2018 روسیه نمی توان مسابقات دیگری را برای واکاوی عملکرد او به آنالیز گذاشت.

حال آنکه پرسپولیس هر هفته دست کم یک بازیکن در تیم منتخب لیگ قهرمانان داشت و پیش بینی می شد سیدجلال حسینی یا علیرضا بیرانوند در لیست برترین ها جای بگیرند. تصمیم ای اف سی اما این بود که هیچ بازیکنی از تیم قهرمان غرب آسیا حضور نداشته باشد و مراسم روز هفتم آذر در عمان برای اهدای جوایز بهترین ها بدون بازیکنان پرسپولیس برگزار گردد.

2 – 670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1851

به "انتخاب های ای اف سی با آمارها نمی خوانند: هیچ کدام بهترین نیستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب های ای اف سی با آمارها نمی خوانند: هیچ کدام بهترین نیستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید