اصغر رحیمی: اگر روی جوانان سرمایه گذاری گردد، جزو 10 تیم برتر المپیک خواهیم بود، آنها را نباید رها کرد

به گزارش مجله پریها، اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان، عملکرد نمایندگان کشورمان در این مسابقات را تشریح کرد.

اصغر رحیمی: اگر روی جوانان سرمایه گذاری گردد، جزو 10 تیم برتر المپیک خواهیم بود، آنها را نباید رها کرد

اصغر رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص عملکرد کاروان ایران در سومین دوره المپیک جوانان در بوینس آیرس آرژانتین گفت: در این دوره از مسابقات با 49 ورزشکار، شامل 35 پسر و 14 دختر راهی مسابقات شدیم و به عنوان سرپرست کاروان و رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی از عملکرد کاروان رضایت کامل دارم. بچه های ما در این دوره یا مدال گرفتند یا پای مدال بودند و یا عملکرد خوبی را در مقابل حریفان قدرتمند به نمایش گذاشتند. ما در این دوره 14 مدال شامل، 7 طلا، 3 نقره و 4 برنز کسب کردیم و چند عنوان چهارمی نیز بدست آوردیم. همچنین در برخی از رشته ها از جمله فوتسال رقابت های تنگاتنگی را با تیم هایی مانند برزیل و روسیه داشتیم. در تیراندازی با کمان هم در حالی که فاصله کمی تا مدال داشتیم به تیم آمریکایی باختیم که به مدال طلا رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: در این دوره از مسابقات عملکرد ورزشکاران خیره نماینده بود. نتیجه ای که پیش از این پیش بینی می کردم کسب حدود 6 مدال طلا بود و به لحاظ صندلی هم 17 پله صعود داشتیم که بهتر از دو دوره گذشته بود. کاروان ایران در دو دوره گذشته مجموعاً 11 مدال کسب نموده بود اما در این دوره به تنهایی 14 مدال کسب نموده است. تعداد مدال های طلا در دو دوره گذشته جمعا 5 طلا بود که در این دوره 7 طلا کسب کردیم.

سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان یادآور شد: شرایط در این دوره از مسابقات به گونه ای بود که نشان می دهد اگر دولت و مجلس از این ورزشکاران حمایت نمایند و برای آنها برنامه داشته باشیم در چندسال آینده شاهد حضور این ورزشکاران در المپیک بزرگسالان هستیم با ادمه برنامه ها می توانیم در المپیک جزو 10 تیم اول جهان باشیم. در المپیک 2024 بسیاری از همین ورزشکاران می توانند مدال بگیرند، همان طور که 28 نفر از ورزشکارانی که در المپیک جوانان نانجینگ حضور داشتند راهی المپیک ریو شدند و مدال گرفتند.

وی تاکید نمود: نباید این ورزشکاران را رها کنیم و به یاد داشته باشیم که اتفاقی که در این بازی ها در ژیمناستیک رقم خورد کار بزرگی بود و این مدال برنز کمتر از مدال طلا نیست و با برنامه ریزی می توان این مسیر را ادامه داد. همچنین به یاد داشته باشیم که اگر در وزنه برداری یک مدال طلا گرفتیم، دو ورزشکار در مسابقات داشتیم. در کشتی و تکواندو نیز شرایط همین گونه بود. ما اگر با استراتژی و برنامه کارها را پیش ببریم و فراموش نکنیم که این ورزشکاران سرمایه هایی هستند که می توانند در آینده ورزش ایران را در المپیک به موفقیت برسانند، نتایج خوبی می گیریم.

رحیمی در مورد برنامه های فرهنگی در حاشیه المپیک نوجوانان گفت: IOC در اهداف عالیه خود در بحث فرهنگی در المپیک حوانان موفق بود، من پیش از این در چند دوره قبلی المپیک حضور داشتم و هیچگاه فضا را این گونه ندیده بودم. استرس مسابقات در المپیک باعث عدم اعتماد ورزشکاران می گردد به علاوه آنها در المپیک قبل از مسابقات درگیر تمرین و وزن کم کردن و ... هستند و بالافاصله بعد از سرانجام مسابقات خود به کشورشان برمی گردند ولی در المپیک جوانان ورزشکاران در یک دوره 15 تا 16 روزه در دهکده حضور دارند و این زمان باعث می گردد تا ارتباط خوبی با هم برقرار نمایند. به علاوه در رشته ها به صورت میکس کنار هم قرار می گیرند. من حتی شب گذشته ساعت 11 شب دیدم که ورزشکاران مان با ورزشکاران کشور دیگر در محوطه دهکده فوتبال بازی می نمایند در حالی که چنین اتفاقاتی را در المپیک بزرگسالان نمی بینیم. حتی ورزشکاران در هر رشته دور هم جمع می شوند و در مورد پیشرفت ها و ضعف ها با هم صحبت می نمایند. ورزشکاران ما هم در این نشست ها حضور فعال داشتند.

وی اضافه کرد: با هادی ساعی در جریان این مسابقات صحبت کردم. وی در چند دوره المپیک حضور داشته و گفت هیچگاه این فضا را در جریان مسابقات ندیده است. ما همچنین برنامه های مختلفی را تدارک دیده بودیم و برای بیشتر کشورها یک فلش مموری آماده کردیم که درآن ایران و تمدن، سنت، آداب و رسوم و حتی غذاهای کشورمان را معرفی کردیم. هر کشوری هم که با ایران آشنا شد، نظر مثبتی نسبت به ایران داشت. به هر حال در جهان روی ایران حساسیت هایی وجود دارد که ما سعی کردیم، واقعیت های کشورمان را معرفی کنیم و در مجموع باید گفت عملکرد کمیته بین المللی المپیک در این بخش موفق بوده است.

رحیمی درخصوص عملکرد سرپرستان در این دوره از مسابقات اعلام کرد: با توجه به محدویت سهمیه ها از مربیان به عنوان سرپرست استفاده کردیم که آنها هم در بخش نتیجه عملکرد خوبی داشتند و هم در کنترل ورزشکاران. ما شش تا هفت جلسه با سرپرستان گذاشتیم و نکات لازم را بیان کردیم و یک نظام کنترلی داشتیم که آن را در گزارشات خود ارائه خواهیم کرد.

وی در سرانجام در مورد پاداش ورزشکاران نیز گفت: پاداش مربیان و ورزشکاران پرداخت شده است و عملا هیچ مربی و ورزشکاری بدون دریافت پاداش به ایران بازنخواهد گشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1550

به "اصغر رحیمی: اگر روی جوانان سرمایه گذاری گردد، جزو 10 تیم برتر المپیک خواهیم بود، آنها را نباید رها کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصغر رحیمی: اگر روی جوانان سرمایه گذاری گردد، جزو 10 تیم برتر المپیک خواهیم بود، آنها را نباید رها کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید