اختصاص 10 میلیارد تومان جهت احیای قنات های سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله پریها، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 100 میلیارد تومان به بخش آب و خاک سیستان و بلوچستان اختصاص داده گردیده است.

اختصاص 10 میلیارد تومان جهت احیای قنات های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران- محمد حسین یادگارزایی اضافه کرد: این رقم شامل، 55میلیارد تومان اعتبار ملی و 45 میلیارد تومان اعتبار استانی است .

وی همچنین گفت: سال گذشته نیز 5 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان با اعتبارات تخصیص یافته به سامانه آبیاری نوین مجهز شد.

یادگارزایی اظهار کرد: سال جاری نیز پیش بینی می گردد با تخصیص اعتبارات ذکر گردیده 10 هزار هکتار دیگر نیز به مجموع 33 هزار هکتار کنونی اضافه کرده گردد.

وی اعلام کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر سیستان و بلوچستان از مجموع اعتبارات ملی بیشترین آنها با 44میلیارد تومان به مجهز شدن زمین های کشاورزی به سامانه های آبیاری نوین و 5 میلیارد و 500 میلیون تومان آن به احیا و مرمت قنوات استان اختصاص می یابد.

مدیر آب، خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک یک هزار و 925 رشته قنات با 2 هزار و 327 کیلومتر طول در این استان وجود دارد، ادامه داد: 10 میلیارد تومان از اعتبارات استانی سال جاری این بخش با توجه به ضرورت احیاء و مرمت قنوات و بقیه به سایر اقدامات این حوزه نظیر ساخت جاده دسترسی به مزارع، پوشش انهار، حفر چاهک و غیره تخصیص می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1115

به "اختصاص 10 میلیارد تومان جهت احیای قنات های سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 10 میلیارد تومان جهت احیای قنات های سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید