آیا استودیوی بعدی مایکروسافت، آبسیدین است؟

به گزارش مجله پریها، چند ماه پیش بود که در قالب یک شایعه نه چندان بزرگ، شنیدیم که مایکروسافت تصمیم گرفته است استودیوی بازی سازی آبسیدین (Obsidian) را بخرد. خبرگزاری کوتاکو دیروز گزارشی منتشر کرد و گفت که مایکروسافت و آبسیدین سر این موضوع به توافق رسیده اند و باید معامله بین آبسیدین و مایکروسافت را اساسا تمام گردیده بدانیم.

آیا استودیوی بعدی مایکروسافت، آبسیدین است؟

طبق خبری که کوتاکو منتشر نموده است، سه منبع مختلف به این خبرگزاری گفته اند که معامله بین مایکروسافت و آبسیدین 90 درصد تمام گردیده است. یکی از منابع گفته است که در حال حاضر، بحث اینکه آیا آبسیدین می خواهد پیشنهاد مایکروسافت را قبول کند یا نه مطرح نیست، بلکه آبسیدین مشغول آنالیز زمان اعلام این موضوع است.

تاسیس استودیوی بازی سازی آبسیدین به سال 2003 باز می گردد؛ استودیویی که از همان زمان اسم خود را با نقش آفرینی های شگفت انگیزی گره زد. استودیوی بازی سازی آبسیدین را به خاطر ساخت بازی هایی مثل دنباله شوالیه های جمهوری قدیم یا همان KOTOR می شناسیم. دنباله فال آوت 3 یعنی بازی فال آوت: وگاس جدید (Fallout: New Vegas) را هم آبسیدین ساخته است. اخیرا هم استودیوی آبسیدین با دو بازی Pillars of Eternity سر و صدای زیادی به راه انداخت.

شرکت یوبی سافت هم با همکاری آبسیدین یک نقش آفرینی بر اساس مجموعه ساوث پارک ساخته است که از بهترین بازی های این مجموعه محسوب می گردد.

با این حال، استودیوی آبسیدین از نظر مالی چندان وضعیت خوبی نداشته؛ طوری که حتی در سال 2012 و پس از اینکه یکی از بازی های در حال ساخت این استودیو لغو شد، خبرهایی مبنی بر تعطیلی این استودیو شنیده بودیم.

خرید استودیوی آبسیدین نه تنها حرکتی بسیار خوب برای مایکروسافت محسوب می گردد، بلکه می تواند این استودیو را از تعطیلی و صد البته بی پولی نجات دهد. از طرف دیگر، آبسیدین با بودجه مایکروسافت می تواند به ساخت نقش آفرینی های بزرگ دست بزند.

استودیوی آبسیدین در طول چند سال گذشته یکی از افراد کلیدی خود یعنی کریس اولان (Chris Avellone) را از دست داد. کریس اولان را به خاطر نوشتن و طراحی بهترین نقش آفرینی های تاریخ مثل تورمنت و البته فال آوت: وگاس جدید می شناسیم.

البته هنوز بازی سازان بزرگی مثل جاش سایر (Josh Sawyer) در آبسیدین مشغول هستند. جاش سایر کارگردانی بازی های بزرگ آبسیدین مثل فال آوت: وگاس جدید و دو قسمت Pillars of Eternity را برعهده داشته است.

مایکروسافت حسابی مشغول سرمایه گذاری روی استودیوهای مختلف است. این شرکت برنامه ای طولانی مدت برای ساخت بازی های ایکس باکس در ذهن دارد و در همین راستا، اخیرا استودیوهایی مثل نینجا تئوری، پلی گراند گیمز یا Undead Labs را خریداری نموده است.

احتمالا به زودی باید خبر رسمی خرید آبسیدین از سوی مایکروسافت را بشنویم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 661

به "آیا استودیوی بعدی مایکروسافت، آبسیدین است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استودیوی بعدی مایکروسافت، آبسیدین است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید