شروع سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در کرمان

به گزارش مجله پریها، سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران با حضور 35 دونده از 6 کشور جهان از امروز در کرمان شروع به کار کرد.

شروع سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی این استان در حاشیه شروع به کار سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در کرمان، اظهار کرد: در این دوره 35 دونده ایرانی و خارجی از 6 کشور جهان حضور دارند که شرکت کنندگان خارجی سال جاری نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در این دوره 18 دونده خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، آفریقای جنوبی، ژاپن، نیوزیلند و ایران حضور دارند، اضافه نمود: این دوندگان در مدت زمان برگزاری سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران، بخش های مهمی از بیابان لوت شهداد را خواهند دوید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، توضیح داد: این رویداد گردشگری از کمپ گردشگری هواپیمایی ماهان واقع در روستای ملک آباد بخش شهداد شروع و پس از عبور از مناطق قلعه شفیع آباد، دره دلفین ها، گندم بریان، رودشور، کاروانسرای حوض نادر و کلوت ها و طی 250 کیلومتر در روستای زوار منطقه اندوهجرد به خاتمه خواهد رسید.

فرخی با بیان اینکه سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران با هدف معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری استان کرمان به جهانیان انجام می گردد، اضافه نمود: بدون شک برگزاری این قبیل رویدادها سبب شناخته شدن بیشتر این خطه در جوامع بین المللی می گردد.

او با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی خوب و بسیار غنی دارد، تاکیدکرد: این استان پهناور دارای بیشترین آثار تاریخی در سطح کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: قدیمی ترین خانه خشتی دنیا، گرم ترین نقطه دنیا، قدیمی ترین تمدن و خط دنیا در استان کرمان واقع شده است که نشان می دهد این استان به تنهایی یک ایران کوچک است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 536

به "شروع سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید