آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟

به گزارش مجله پریها، از دست دادن چربی ناحیه شکم و داشتن شکمی صاف و تخت، یکی از بزرگترین موانع در طول یک برنامه کاهش وزن است. تصور غلطی وجود دارد که بعضی افراد فکر می نمایند برای به دست آوردن شکم صاف، باید ساعت ها و هر روز تمرینات شکم انجام دهند. ورزش تا حدودی می تواند روی این موضوع تاثیرگذار باشد. اما تقریبا همه چیز به تغذیه مناسب بستگی دارد. البته این جمله به این معنی نیست که ورزش کردن و تمرینات شکم تاثیری روی کاهش وزن ندارد. در واقع وقتی شما چربی شکم نداشته باشید یا آن را از دست بدهید، برای شکل دادن و تقویت عضلات شکم خود، می توانید بیشتر روی تمرینات شکم تمرکز کنید. اما اگر شکم و پهلو دارید، انجام تمرینات هوازی همراه تغذیه مناسب کمک بسیار زیادی در آب کردن شکم و پهلو می نماید.

آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟

برای آب کردن شکم و پهلو چطور باید غذا بخوریم؟

فیبر و پروتئین بیشتری مصرف کنید

فیبرها، به خصوص فیبر محلول، آب بیشتری به خود جذب نموده و روند گوارش را کند می نمایند. این مسئله باعث می گردد تا شما دیرتر احساس گرسنگی کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید. در نتیجه کالری کم تری مصرف می کنید. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 10 گرم فیبر بیشتر، مقدار کالری ای که بدن شما قادر به جذب و تجمع چربی است را کاهش می دهد.

پروتئین هم از این قاعده دور نیست. میزان پروتئین توصیه گردیده برای افراد عادی، حدود 1 گرم و برای ورزشکارانی که فعالیت بالایی دارند حدود 1/5 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است. این مقدار تا حدود 2/5 گرم می تواند افزایش پیدا کند. بهترین راه برای دریافت این مقدار پروتئین، تقسیم کردن پروتئین بین وعده های غذایی است. برای مثال اگر در طول روز 6 وعده غذا می خورید، سعی کنید 20 گرم پروتئین در هر وعده غذایی دریافت کنید.

پروتئین نقش مهمی در کاهش وزن دارد چون متابولیسم شما را افزایش می دهد. علاوه بر افزایش متابولیسم، شما را سیر نگه می دارد و میزان چربی به خصوص چربی ناحیه شکم را کاهش می دهد.

برای آب کردن شکم مواد مغذی را درست تقسیم بندی کنید

تقسیم بندی درست مواد غذایی را نباید فراموش کنید. ابتدا روی پروتئین، دوم چربی های سالم و در آخر روی کربوهیدرات تمرکز داشته باشید. کاهش میزان مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی از نظر علمی برای آب کردن شکم ثابت گردیده است.

پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که نقش مهمی در سلامت روده و مدیریت وزن دارند. می توانید آن ها را در قالب مکمل یا غذاهای پروبیوتیک دار مصرف کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید

آب یک عنصر حیاتی برای سلامتی و کاهش وزن است. ما به معنای واقعی کلمه برای زنده ماندن به آب احتیاج داریم. اما اکثرا در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشیم. نوشیدن روزانه هشت لیوان آب باعث افزایش متابولیسم و هیدراته نگه داشتن بدن می گردد. علاوه بر این باعث می گردد کم تر بخورید و چربی های شکم تان را کم کنید.

سعی کنید بعد از بیدار شدن و قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بخورید.

از نوشیدنی های گازدار و آدامس اجتناب کنید

نوشیدنی های گازدار و آدامس را فراموش کنید. این دو مورد باعث باد کردن و حجیم شدن شکم می شوند. هم چنین صحبت کردن هنگام غذا خوردن و نوشیدن مایعات با نی باعث نفوز هوا به معده تان و بزرگ شدن شکم می گردد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 806

به "آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید