56 درصد اراضی استان زنجان را عرصه های ملی تشکیل می دهد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، خلیل آقاجان لو صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل منابع طبیعی استان، به اجرای پروژه های کاداستر اراضی ملی در سال های 96 و 97 اشاره نمود و گفت: سال جاری قراردادهای مربوط به تهیه نقشه کاداستر به سطح بیش از 100 هزارهکتار با مشاوران مربوطه منعقد گردیده و تا خاتمه سال اجرای پروژه هابه خاتمه می رسد.

56 درصد اراضی استان زنجان را عرصه های ملی تشکیل می دهد

وی اظهار کرد: بیش از 3 تا 4 هزار استعلام طی یک سال در استان زنجان انجام گردیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: 56 درصد اراضی استان زنجان را عرصه های ملی تشکیل می دهدو حفاظت از این اراضی به لحاظ اکولوژیکی و گردشگری، فراوریات گیاهی، فراوری علوفه واشتغال زایی مهم است.

آقاجان لو تأکید کرد: از 13 نوع اقلیم 11 نوع اقلیم در استان زنجان است و مهم ترین نوع گیاهان دارویی استان زنجان، گل محمدی، زعفران و آویشن است.

وی ابراز کرد: یک میلیون و 200 هزار هکتار هکتار از مساحت استان را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهند که بخش کمتری از آن را جنگل و بخش عمده آن را مراتع تشکیل می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در حال حاضر در جهان توجه جدی به بحث گیاهان دارویی می گردد و درمان بیماری ها به گیاهان دارویی سوق داده می گردد و ایران جزو 5 کشور با منابع غنی گیاهان دارویی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1354

به "56 درصد اراضی استان زنجان را عرصه های ملی تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "56 درصد اراضی استان زنجان را عرصه های ملی تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید