4 پادشاه در 2 اقلیم

به گزارش مجله پریها، رحمتی و حسینی در استقلال، رادوشوویچ و بیرانوند در پرسپولیس. چهار پادشاه در دو اقلیم. سرخابی ها با این مدعیان دروازه بانی به کجا می رسند؟ قهرمانی یا از دست دادن قهرمانی؟

4 پادشاه در 2 اقلیم

به گزارش خبرنگاران ، حمیدرضا عرب، ماجرای دروازه بان های استقلال و پرسپولیس این روزها به یک معمای پیچیده و تقریبا لاینحل بدل گردیده است. چالشی که شاید وینفرد شفرو برانکو ایوانکوویچ را با مشکلات بسیاری درآینده روبرو سازد. در استقلال سیدحسین حسینی ساز جدایی کوک نموده و حتی در خفا خواهان رضایت نامه اش گردیده و می خواهد نیم فصل به تیم دیگری برود. دلیل این درخواست های غیر رسمی بازی نکردن است. نیمکت نشینی هایی که حسینی می داند اگر تداوم یابد او را در آینده از قاب چشمان دور خواهد نمود و چه بسا تداوم این ماجرا از حیث آمادگی بدنی برایش چالش هایی به وجود آورد.

حسینی می داند که دعوت دوباره به تیم ملی فوتبال ایران نیز از راه بازی های پی درپی در ترکیب استقلال می گذرد و کی روش در شرایطی او را دوباره به تیمش فرا می خواند که در استقلال نفر اول باشد. حسینی به واسطه همین جریان به تیم ملی دعوت شد وحتی تا آستانه حضور درجام جهانی هم پیش رفت. دروازه بان استقلال در معادلات خود به این نتیجه رسیده که ادامه روند کنونی عمیقا به ضررa خواهد شد واز آن سو مهدی رحمتی نیز عزمش را جزم نموده تا رکوردی به یادماندنی در باشگاه استقلال خلق کند واولین دروازه بان تاریخ این باشگاه باشد که تا 40 سالگی در قفس توری قرار می گیرد.

رحمتی می خواهد یک نفس تا آن نقطه پیش برود. او انگیزه اش را دارد و آن قدر با نشاط تمرین می نماید که می گردد چنین تصویری را در روبروه با او متصور بود. حال ممکن است مهدی در بازی های آتی استقلال آن دروازه بان قابل اعتمادی که انتظار می رود نباشد اما عزم او این است؛ رفتن تا 40 سالگی.

در اردوگاه سرخ نیز چالش های دستکش شماره یک به طور دیگری زخم باز نموده است. رادوشوویچ که در هفته های آغازین پی در پی در ترکیب تیمش نهاده شد بی هیچ دلیل فنی ناگهان از ترکیب سرخ ها کنار گذاشته شد. رادوشوویچ نیز در مصاحبه هایی که داشته صادقانه به این مهم اشاره نموده که هیچ دروازه بانی دوست ندارد طعم تلخ نیمکت نشینی را بچشد. رادو هم می داند که اگر این روند ادامه داشته باشد عرصه بر او تنگ خواهد شد اما برانکو چه می تواند بکند با این معما؟! معمایی که یک سویش علیرضا بیرانوند واقع شده است؛ دروازه بانی که در جام جهانی پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد و به یک چهره ملی بدل شد وحتی در قاب مثال های بزرگان نیز نهاده شد.

برانکو چه می تواند بکند وقتی می بیند چنین فضایی دور و بر بیرانوند است. او تصمیم به نیمکت نشین کردن دوباره رادو می گیرد تا شاید بیرانوند از لحاظ روحی وروانی بیش از این دچار تزلزل نگردد وخود نیز از فشارهای بیرون برهد اما این تصمیم های تا کجا سرخابی ها را پیش خواهد برد ومشکلات را بیش از این نخواهد نمود؟ استقلال در آستانه جنجالی بزرگ میان حسینی و رحمتی است و پرسپولیس هم ممکن است همین فضا را هرچند با ضرب کمتر تجربه کند. آیا این چهار پادشاه دروازه بانی در دو اقلیم می گنجند؟

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 384

به "4 پادشاه در 2 اقلیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 پادشاه در 2 اقلیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید