15 توصیه و ترفند برای استفاده حرفه ای از اپل واچ

به گزارش مجله پریها، پس از گذشت چند سال و حالا عرضه سری چهارم اپل واچ، کاملاً تعیین است که این ساعت هوشمند قصد کنار رفتن ندارد و می خواهد با قدرت همچنان ادامه دهد. اگر از اپل واچ استفاده می کنید، احتمالاً از تمام قابلیت های این ساعت هوشمند خبردار نیستید و در ادامه 15 توصیه و ترفند را مطرح می کنیم که به شما یاری می نماید از این هوشمند بهره بیشتری ببرید.

15 توصیه و ترفند برای استفاده حرفه ای از اپل واچ

تنظیم صدای ایرپاد

اگر در کنار آیفون یا اپل واچ هدفون های ایرپاد را خریداری نموده اید، برای تنظیم صدای آن لازم نیست که به آیفون خود مراجعه کنید. کافی است نگاهی به اپل واچ خود بیندازید تا ببینید چه چیزی در حال پخش است و سپس با چرخاندن دیجیتال کراون (digital crown) به راحتی می توانید بلندی صدای موردنظر را کم و زیاد کنید.

افزایش عمر باتری

همانند گوشی های هوشمند، برای افزایش عمر باتری اپل واچ می توانید جلوی اجرای برخی از اپلیکیشن های فعال در پس زمینه را بگیرید. برای این کار، به اپلیکیشن اپل واچ در آیفون خود مراجعه کنید و سپس بر My Watch و بعد بر General و در نهایت بر Background refresh ضربه بزنید. در این قسمت می توانید تمام اپلیکیشن های فعال در پس زمینه را غیرفعال کنید یا فقط برای اپلیکیشن های موردنظرتان چنین اجازه ای را صادر کنید.

پیدا کردن آیفون

اگر آیفون در گوشه ای از خانه واقع شده است و نمی توانید آن را پیدا کنید، با بهره گیری از این ساعت هوشمند می توانید چنین کاری را انجام دهید. از بخش واچ فیس به سمت بالا سوایپ کنید و سپس بر گزینه Find iPhone ضربه بزنید تا آیفون صدایی را پخش کند. در ضمن با نگه داشتن انگشت بر این گزینه، چراغ LED به حالت چشمک زن درمی آید.

عکس برداری با استفاده از اپل واچ

بیشتر کاربران این ساعت هوشمند از این مشخصه خبر دارند ولی باز هم بهتر است به آن اشاره کنیم. ابتدا اپلیکیشن دوربین را در آیفون باز کنید و سپس همین کار را برای اپلیکیشن Camera Remote در اپل واچ انجام دهید و با این کار، می توانید از این ساعت هوشمند به عنوان دکمه شاتر دوربین استفاده کنید.

آنالیز خواب

اپل واچ هنوز از اپلیکیشن پیش فرضی که بتواند به خوبی خواب کاربر را آنالیز کند، بهره نمی برد ولی خوشبختانه برای این موضوع اپلیکیشن های زیادی عرضه که از بین آن ها می توانیم به اپلیکیشن های Pillow، AutoSleep Tracker و Sleep Watch اشاره کنیم.

بزرگ کردن اندازه متن

اگر با کوچک بودن اندازه متن ها مشکل دارید، در سیستم عامل WatchOS به راحتی می توانید اندازه متون را معین کنید. برای این کار، در اپلیکیشن اپل واچ در آیفون به بخش My Watch و سپس Brightness & Text مراجعه کنید.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی

اشتراک گذاری موقعیت مکانی یک قابلیت جذاب است که در شرایط مختلفی می تواند تا حد زیادی مثمر ثمر واقع گردد و چنین کاری را می توان با استفاده از اپل واچ انجام داد. زمانی که با فردی دیگر در اپلیکیشن Messages مشغول چت کردن هستید، کافی است انگشت خود را بر نمایشگر برای مدت کمی نگه دارید تا گزینه Send Location نمایش داده گردد.

سایلنت کردن فوری

اگر مثلاً در سینما یا جلسه مهمی قرار دارید و می خواهید بدون دردسر و به سرعت اپل واچ خود را بی صدا کنید، می توانید دست خود را برای چند ثانیه بر نمایشگر آن قرار دهید تا چنین کاری انجام دهد. البته قبل از انجام این کار، باید این مشخصه را از بخش تنظیمات فعال کنید. بعد از مراجعه به بخش My Watch، بر Sounds & Haptics ضربه بزنید و در نهایت گزینه Cover to Mute را فعال کنید.

نمایش آخرین اپلیکیشن استفاده شده

اگر می خواهید با بالا آوردن مچ خود برای روشن کردن نمایشگر این ساعت هوشمند، آخرین اپلیکیشن بازشده را مشاهده کنید، به راحتی می توانید چنین کاری را انجام دهید. در بخش تنظیمات ساعت، به بخش General مراجعه کنید و سپس بر گزینه Activate on Wrist Raise ضربه بزنید و در نهایت گزینه Open to the Last-Used App را انتخاب کنید.

استفاده از عکس های شخصی به عنوان واچ فیس

اگر خواهان استفاده از عکس های شخصی به عنوان واچ فیس هستید، می توانید این کار را به وسیله iOS یا خود ساعت هوشمند انجام دهید. در iOS، ابتدا اپلیکیشن Photos را باز کنید، سپس بر Share ضربه بزنید و در نهایت گزینه Create Watch Face را انتخاب کنید و بعد از انجام تنظیمات موردنظر، بر گزینه Add ضربه بزنید. با این کار، واچ فیس مربوط به عنوان یکی از گزینه ها در اپل واچ به نمایش درمی آید. برای انجام این کار به وسیله اپل واچ، ابتدا انگشت خود را بر واچ فیس فعلی محکم فشار دهید و بعد از اسکرول به چپ، بر گزینه New ضربه بزنید و در نهایت Photos را انتخاب کنید.

تغییر شدت ویبره

یکی دیگر از امکانات اپل واچ، تغییر شدت ویبره برای نوتیفیکیشن های مختلف است. برای این کار، در اپلیکیشن اپل واچ، به My Watch مراجعه کنید و سپس گزینه Sound & Haptics را انتخاب کنید و در نهایت می توانید نوتیفیکیشن های موردنظر خود را برای انجام تغییرات انتخاب کنید. اگر می خواهید شدت ویبره را برای تمام نوتیفیکیشن ها افزایش دهید، بعد از مراجعه به Sound & Haptics، بر گزینه Prominent ضربه بزنید.

اشتراک گذاری فعالیت های ورزشی

با اشتراک گذاری فعالیت های ورزشی، می توانید انگیزه خود و دوستانتان را برای انجام این نوع فعالیت ها افزایش دهید. برای این کار، در اپلیکیشن Activity در آیفون، بر گزینه Sharing ضربه بزنید و در نهایت گزینه مثبت که در سمت راست بخش فوقانی واقع شده است، انتخاب کنید. بعد از انجام این کارها، می توانید از لیست به نمایش درآمده افراد موجود در فهرست مخاطبین را انتخاب کنید یا نام آن ها را تایپ کنید.

با بهره گیری از iOS 12 و WatchOS 5، می توانید دوستانتان را به چالش های هفتگی دعوت کنید. برای این کار، در اپلیکیشن Activity موجود در اپل واچ، به سمت چپ سوایپ کنید و سپس یکی از دوستانتان را انتخاب کنید. بعد از این کار بر گزینه Compete ضربه بزنید و در نهایت با ضربه بر گزینه Invite، دوست موردنظر را به چالش هفتگی دعوت می کنید.

ریستارت اجباری

اگر اپل واچ هنگ کرد، برای ریستارت آن می توانید به مدت 10 ثانیه انگشت خود را بر دیجیتال کراون و دکمه کناری این ساعت هوشمند نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل به نمایش دربیاید. چنین کاری را تنها در صورتی انجام دهید که چاره دیگری ندارید و مراقب باشید در حین آپدیت WatchOS چنین کاری را به هیچ عنوان انجام ندهید.

آنلاک کردن کامپیوتر مک

اگر کامپیوتر مک شما از سیستم عامل macOS 10.12 Sierra یا جدیدتر بهره می برد، با استفاده از اپل واچ و بدون احتیاج به وارد کردن رمز عبور، می توانید این سیستم را آنلاک کنید. از منوی Apple در کامپیوتر مک بر System Preferences و سپس بر Security & Privacy کلیک کنید. بعد از باز کردن تب General، گزینه Allow your Apple Watch to unlock your Mac را فعال کنید. برای بهره گیری از این مشخصه باید تایید هویت دو مرحله ای اپل آی دی را فعال کنید.

مشاهده اپلیکیشن ها به صورت فهرست وار

اپلیکیشن ها به صورت پیش فرض به صورت شبکه ای در اپل واچ نمایش داده می شوند که برخی از کاربران این نوع نمایش را چندان نمی پسندند و خوشبختانه می توان کاری کرد که اپلیکیشن ها به صورت فهرست وار نمایش داده شوند. برای این کار، ابتدا بر هوم اسکرین انگشت خود را محکم فشار دهید و سپس گزینه List View را انتخاب کنید. به همین راحتی، اپلیکیشن ها به صورت فهرست وار و به ترتیب الفبا نمایش داده می شوند.

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1776

به "15 توصیه و ترفند برای استفاده حرفه ای از اپل واچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 توصیه و ترفند برای استفاده حرفه ای از اپل واچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید