گلایه فرمانداران ایالت های آمریکا بابت کمبود تجهیزات برای مبارزه با کرونا

به گزارش مجله پریها، فرمانداران ایالت های آمریکا در گفت وگو با رئیس جمهور این کشور از نبود تجهیزات پزشکی کافی برای مقابله با ویروس کرونای جدید گلایه کرده اند.

گلایه فرمانداران ایالت های آمریکا بابت کمبود تجهیزات برای مبارزه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرمانداران ایالت های آمریکا پنجشنبه خواستار ارسال کمک های فدرال بیشتر برای دریافت تجهیزات و کالاهای پزشکی از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شده اند.

پایگاه هیل نوشته با آنکه دولت ترامپ با لحنی مفتخرانه مدعی شده میلیون ها کیت تشخیص ویروس کرونا را به آزمایشگاه های سراسر آمریکا ارسال کرده فرماندارن در یک کنفرانس تلفنی زنده با رئیس جمهور آمریکا گفته اند مواد شیمیایی کافی برای پردازش نتایج آزمایش هایشان را ندارند.

فرمانداران ایالت های آمریکا همچنین گفته اند بیمارستان ها در این ایالت ها هنوز ماسک، لباس های مخصوص یا دستکش کافی برای کارکنانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری هستند ندارند.

تا به امروز از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، 88 هزار و 441 نفر بهبود یافته و توانسته اند با این بیماری مبارزه کنند.

طبق آمار، تا این لحظه کشور چین به عنوان مبدا شروع ویروس با 80 هزار و 967 مبتلا در رده اول کشورهای جهان واقع شده است؛ بعد از آن کشورهای ایتالیا، ایران، اسپانیا و آلمان به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

نکته قابل توجه در آمار، افزایش شدید تعداد مبتلایان در کشورهای اروپایی است؛ کشور ایتالیا با افزایش 5 هزار و 322 مبتلا تنها در یک روز، رکورد افزایش روزانه مبتلایان این بیماری را شکست.

کشورهای اسپانیا، آلمان و فرانسه نیز وضعیتی مشابه دارند؛ کشور اسپانیا با افزایش 3 هزار و 638 مبتلا نسبت به روز گذشته و کشور آلمان با افزایش 2 هزار و 993 مبتلا نسبت به روز گذشته، در رده های چهارم و پنجم جهان قرار دارند.

کشور آمریکا نیز با افزایش چشمگیر مبتلایان روبرو است؛ این کشور با افزایش 4 هزار و 876 مبتلا نسبت به روز گذشته در مجموع 14 هزار و 340 مبتلا دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3308

به "گلایه فرمانداران ایالت های آمریکا بابت کمبود تجهیزات برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه فرمانداران ایالت های آمریکا بابت کمبود تجهیزات برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید