کرونا با ثروتمندان دنیا چه کرد؟

به گزارش مجله پریها، انتظار می رود میزان کاهش دارایی ثروتمندان دنیا به دلیل کرونا بیشتر از شرایط ایجاد شده بحران اقتصادی سال 2009 باشد.

کرونا با ثروتمندان دنیا چه کرد؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ثروتمندان در دنیا در حال ثروتمندتر شدن هستند، اما سرعت افزایش ثروت آن ها در مقایسه با سال های قبل کاهش محسوسی یافته است. طبق مدل سنجی انجام شده توسط گروه مشاورین بوستون، نوسانات بالای بازار سهام و خسارت وارده ناشی از تعطیلی کسب و کار ها می تواند تا 16 تریلیون دلار از ثروت آن ها را در امسال کاهش دهد. این رقم برای بحران سال مالی 2009 معادل 10 تریلیون دلار بود.

تا سرانجام سال 2019 مجموع ثروت افراد روی کره زمین 226 تریلیون تخمین زده شده که این رقم 9.6 درصد بیشتر از سال 2018 بوده است. به گفته گروه مشاورین بوستون در سناریو بدبینانه متوسط رشد ثروت دنیا در پنج سال آینده 1.4 درصد و در سناریو واقع بینانه 4.5 درصد خواهد بود.

آنا زاکرفسکی- مدیر ثروت گروه مشاورین بوستون گفت:شاید عجیب به نظر برسد، اما ثروتمندان احتمالا جز گروه هایی هستند که بیش از همه در برابر پیامد های مالی ویروس کرونا آسیب خواهند دید. اگر چه آن ها باز هم ثروتمند خواهند بود، اما با توجه به نقش بالای ارزش سهام و املاک در ثروت آن ها، نوسانات بازار روی ثروت آن ها تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کووید-19 یک نقطه عطف مهم در صنعت مالی دنیا بوده است و سیاست گذاری های مدیران مالی تغییرات زیادی به نسبت بحران 10 سال پیش (رکود عظیم سال 2009) نموده است.

در طول 20 سال اخیر شمار میلیون ها در دنیا بیش از سه برابر شده و به حدود 24 میلیون نفر رسیده است. بیش از دو سوم کل میلیونر ها در آمریکای شمالی زندگی می نمایند. در کوتاه مدت این افراد ثروت خود را به دارایی های امن تر منتقل می نمایند، اما اگر بحران کرونا بیش از حد انتظار طول بکشد شاهد افزایش تقاضا برای وجه نقد و انتقال آن به مقاصد کم ریسک نظیر سوئیس و سنگاپور خواهیم بود.

منبع : ایسنا

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3534

به "کرونا با ثروتمندان دنیا چه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا با ثروتمندان دنیا چه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید