ژنرال آمریکایی: تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمان تنها به آمریکا ضربه می زند

به گزارش مجله پریها، یک ژنرال آمریکایی تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروهای خود از خاک آلمان را خطایی عظیم و تصمیمی سیاسی دانست که تنها به خود آمریکا آسیب می رساند.

ژنرال آمریکایی: تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمان تنها به آمریکا ضربه می زند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال بن هاجز، فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش آمریکا در اروپا در تبادل نظر با آر ان دی آلمان تصمیم آمریکا برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را خطایی عظیم دانسته و تاکید نمود: این تصمیم دونالد ترامپ نتیجه یک تحایل استراتژیک معمولی و یا یک هماهنگی در دولت نیست. ناتو و دولت آلمان هم در جریان چنین تصمیمی قرار نگرفتند. این تصمیم همچنین یک غافلگیری کامل برای نیروهای آمریکایی در آلمان بود.

وی اضافه کرد: هیچ اطلاع رسمی در این باره وجود نداشت و تنها در مقاله ای در وال استریت ژورنال به این مسئله پرداخته شد و ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان هم در این باره گفته بود: این تصمیمی است که ماه ها درباره آن صحبت شده بود. در واقع تنها او در این باره ماه ها صحبت نموده بود. ارتش آمریکا تا به حال هیچ دستورالعمل و هدایت در این باره دریافت ننموده و از این رو تا به حال هیچ کس چمدان خود را نبسته است.

وی در پس این تصمیم ترامپ هیچ استراتژی نظلمی را ندیده و گفت: هیچ تحلیل استراتژیکی این نتیجه را نخواهد داد که آمریکا با کاهش حضور نظامی خود در آلمان شرایط بهتری پیدا می نماید.

این ژنرال سابق آمریکایی درباره دلیل این تصمیم ترامپ گفت: این مسئله قابل توجه است که بسیاری تحلیلگران این تصمیم ترامپ را واکنشی فوری به تصمیم صدر اعظم آلمان برای سفر نکردن به واشنگتن برای شرکت در کنفرانس جی 7 می دانند. این مسئله نشان می دهد که مناسبات بین طرفین تا چه اندازه پر تنش است. با توجه به سخنوری های سفیر سابق آمریکا و بحث ها درباره هدف افزایش هزینه های دو درصدی اعضا در ائتلاف نظامی ناتو بسیاری افراد معتقدند که این یک انتقام شخصی از طرف ترامپ بود.

وی در عین حال گفت: من این طور فکر نمی کنم. البته رد نشست جی 7 از طرف مرکل شاید آخرین علت بود. اما من فکر می کنم که این تصمیم ترامپ صد در صد سیاسی بوده است. ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان همیشه در این باره صحبت می کرد که فشارها بر آلمان باید افزایش یابد.

بن هاجز این تصمیم ترامپ را اقدامی دانست که تنها به آمریکا آسیب می رساند و همچنین آن را آسیبی برای ناتو دانست.

وی اضافه کرد: شهروندان آلمانی که من با آن ها صحبت نموده ام این اقدام ترامپ را یک مجازات نمی دانند. من فکر می کنم نیمی از آلمانی ها دوست دارند با نیروهای آمریکایی خداحافظی نمایند.

این ژنرال آمریکایی در این باره که بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا با این تصمیم ترامپ مخالفت نموده اند ابراز خرسندی نموده و گفت: من امیدوارم که کنگره بتواند این تصمیم را حداقل برای مدتی به تاخیر بیاندازد.

وی در عین حال نتایج اجرای چنین تصمیمی از طرف ترامپ را عامل آسیب جدی به مناسبات آمریکا با مهم ترین متحد خود یعنی آلمان ارزیابی نموده و شانس اجرای این تصمیم ترامپ با وجود مخالفت های زیاد و اینکه کنگره نتواند آن را به تاخیر انداخته و یا متوقف کند بالای پنجاه درصد دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3482

به "ژنرال آمریکایی: تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمان تنها به آمریکا ضربه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال آمریکایی: تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمان تنها به آمریکا ضربه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید