چین به انفجار بیروت واکنش نشان داد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، چین به انفجار عظیم روز گذشته در بندر بیروت، پایتخت لبنان واکنش نشان داد.

چین به انفجار بیروت واکنش نشان داد

در این ارتباط، وانگ یی، وزیر خارجه چین با اشاره به حادثه انفجار عظیم روز گذشته در لبنان گفت: چین عمیقاً نسبت به انفجار لبنان متأثر و نگران است. ما تسلیت عمیق خود را به خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان اعلام می کنیم.

وزیر خارجه چین در ادامه با اعلام آمادگی کشورش برای یاری به لبنان گفته است که پکن آماده یاری رسانی مرتبط با این حادثه به بیروت است.

منابع لبنانی عصر روز سه شنبه از شنیده شدن صدای یک انفجار قوی در بندر بیروت خبر دادند. متعاقب این اخبار، رسانه های لبنان گزارش دادند که انفجاری قوی و عظیم به تخریب بخش زیادی از بندر بیروت منجر شده است.

جاسم عجاقه کارشناس مالی لبنانی خاطرنشان کرد که آنالیز های اولیه نشان می دهد که 80 درصد از بندر بیروت در اثر انفجار روز گذشته نابود شده است.

وی اضافه نمود: بیشتر صادرات و واردات لبنان به وسیله این بندر صورت می گرفت. هشدارهای مهمی در مورد وقوع بحران غذایی شدید در لبنان مطرح شده است.

این کارشناس مالی ادامه داد: در جریان انفجار روز گذشته مواد غذایی و گندم های انبار شده در این بندر نیز نابود شد. ما به سمت یک بحران غذایی شدید در صورت عدم دستیابی به یاری های غذایی حرکت می کنیم. این انفجار یک فاجعه و زلزله ویرانگر به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3595

به "چین به انفجار بیروت واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به انفجار بیروت واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید