پیشروی ارتش سوریه در ادلب، صدای رسانه دولتی ترکیه را درآورد

به گزارش مجله پریها، یک خبرگزاری دولتی ترکیه مدعی نقض توافق منطقه کاهش تنش در ادلب شد و گفت، نیروهای دمشق طی چهار روز گذشته با یاری ایران و روسیه، بر 35 منطقه مسکونی در این استان مسلط شدند.

پیشروی ارتش سوریه در ادلب، صدای رسانه دولتی ترکیه را درآورد

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور ارزان آنتالیا نوروز 99 همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه امروز سه شنبه گزارش داد، ارتش سوریه طی چهار روز گذشته با حمایت روسیه و ایران بر 35 منطقه مسکونی در استان ادلب سوریه مسلط شده است.

به ادعای این رسانه ترکیه ای، مناطقی که ارتش سوریه توانسته تحت کنترل در بیاورد، جزء مناطق توافق کاهش تنش بوده و دمشق نباید در آن مناطق عملیات نظامی انجام می داد.

در مقابل، دمشق در چند ماه اخیر بارها اعلام نموده است که ترکیه توافق کاهش تنش را اجرا ننموده و به همین دلیل گروه های مسلح از مناطق مشخص شده در توافق، عقب نشینی ننموده اند.

طبق ادعای آناتولی، از 20 دسامبر (29 آذرماه) عملیات ارتش سوریه و متحدانش با تمرکز بر شهرهای معره نعمان، سراقب و مناطق همجوار آن در استان ادلب شروع شده است.

این خبرگزاری دولتی ترکیه ای گزارش داد، طی این عملیات تا به امروز 35 منطقه مسکونی در استان ادلب تحت کنترل رژیم بشار اسد و متحدانش قرار گرفته است.

آناتولی در این گزارش به میزبانی ترکیه از مهاجران سوری اشاره نموده و مدعی شده که در نتیجه عملیات اخیر ارتش سوریه در ادلب خشونت ها تشدید و تعداد زیادی از ساکنان مناطق درگیری بی خانمان شدند.

این ادعا در حالی مطرح شده که دولت سوریه بارها ضمن تاکید بر عزم خود برای پاکسازی سوریه از گروه های تروریستی و سرانجام دادن به حضور نیروهای خارجی که بدون مجوز دمشق در خاک این کشور هستند، مواضع ترکیه را محکوم نموده و حضور نظامیان این کشور در سوریه را اشغالگری خوانده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3114

به "پیشروی ارتش سوریه در ادلب، صدای رسانه دولتی ترکیه را درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی ارتش سوریه در ادلب، صدای رسانه دولتی ترکیه را درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید