خاتمه تجمع مقابل ساختمان خانه سینما

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران: تجمع امروز صبح در مقابل خانه سینما دقایقی پیش بدون نتیجه مشخصی انتها یافت. نیروی انتظامی حفاظت از ساختمان خانه سینما را تا تاریخ 6 مرداد به عهده گرفت.

خاتمه تجمع مقابل ساختمان خانه سینما

جهت دریافت خدمات اجرای جزئیات اجرایی بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران تجمع امروز بخشی از اهالی سینما مقابل ساختمان خانه سینما دقایقی پیش سرانجام یافت.

دقایقی پیش محمدمهدی عسگرپور؛ مرد اول حاشیه ها و جنجال های امروز از توافق با نیروی انتظامی و سردار ساجدی نیا رئیس پلیس تهران اطلاع داد.

ساجدی نیا هم به جمع تجمع نمایندگان آمد و گفت: با توجه به قولهایی که وزارتخانه و شخص رئیس جمهور دادند انشاءالله مشکل حل خواهد شد.نیروی انظامی هم مقابل ساختمان مستقر خواهد شد و تضمین می کنیم که هیچ کس تا تاریخ 6 مرداد وارد اینجا نگردد تا مجمع عمومی خانه سینما تشکیل گردد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه این پلمپ قانونی است یا خیر گفت فعلا تا قبل از آنالیز ها نمی تواند اظهارنظری کند.

عسگرپور هم در ادامه گفت: در تاریخ 6 مرداد ما مجمع عمومی را با حضور صنوف قانونی برگزار خواهیم کرد.

عسگرپور خطاب به تجمع نمایندگان گفت یکشنبه 10 صبح هیات مدیره به اینجا می آیند و همه چیز را چک می نماید و پس از آن، در ظهر همان روز مجمع عمومی برگزار می گردد، بنابراین بهتر است الان جمعیت متفرق شوند.

و جمعیت معترض به همین سادگی از مقابل ساختمان خانه سینما متفرق شدند. اما این همه ماجراهای امروز نبود.ساعتی پیش در ادامه تجمع بخشی از سینماگران مقابل خانه سینما، تجمع :نمایندگان به روش های کارآگاهی هم روی آوردند و مهدی عسگرپور خطاب به تجمع نمایندگان بیان کرد که به نمایندگی از شما می خواهم درخواستی را از مسئولین نیروی انتظامی داشته باشیم. بازپرس قضایی بیاید و به ما بگوید که آیا این پلمپ اصالت دارد یا ندارد. اگر اصالت داشت که هیچ و اگر نداشت ما وارد خانه خواهیم شد. ما درخواست داریم از بازپرس ویژه قضایی تا اصالت این پلمپ را برای ما معین کند تا بعد از آن ما از قانون تبعیت خواهیم کرد.در ادامه عسگرپور متذکر شد که یک دادسرای ویژه قضایی در این نزدیکی وجود دارد که آنها می توانند به این مسئله رسیدگی نمایند.

عسگرپور ادامه داد: آقای معاون سینمایی اعلام نموده است که پلمپ باز می گردد اما 2 گروه باید با هم مذاکره نمایند. اما من فکر می کنم آقایان می خواهند لکه جرم را از بین ببرند تا ما وارد نشویم. اگر پلمپ قانونی است که ما نمی توانیم وارد شویم پس باید پلمپ سرجای خود باشد و اگر قانونی نیست پس ما می توانیم وارد خانه خود شویم. ما کماکان منتظر بازپرس ویژه قضایی خواهیم ماند. ضمناً این را نیز اعلام می کنم که گروه دوم را نیز قبول نداریم.

در ادامه تجمع بعضی از تجمع نمایندگان سعی کردند که به زور وارد ساختمان خانه سینما شوند که پلیس مانع شد و همایون اسعدیان نیز با آرام کردن جمعیت، مانع ادامه درگیری شد و گفت مراقب باشید تا به جان هم نیفتیم. اسعدیان مدعی شد مسئولین سازمان سینمایی می خواهند آرامش را بهم بزنند. آرامشی که به اعتقاد او دستپخت هیات مدیره سابق خانه سینماست.

نیروی انتظامی بعد از این اتفاق روی پله های ورودی ساختمان خانه سینما مستقر شدند که بعد از دقایقی با مذاکره با اسعدیان پایین آمدند و رضا کیانیان، حسن پورشیرازی، مازیار میری، علیرضا داوودنژاد، پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی،کیومرث پوراحمد و ابراهیم شیبانی روی پله ها نشستند تا مانع ورود به ساختمان شوند.

اصغر فرهادی کارگردان مشهور سینمای ایران هم دقایقی پیش در جمع تجمع نمایندگان مشاهده شد.

فرهادی در این تجمع سخنرانی هم کرد و ابراز امیدواری کرد که خانه سینما تا عصر امروز باز گردد چون به اعتقاد او هیچ دلیل شفافی برای تعطیلی آن وجود ندارد.

فرهادی همچنین خواهان توجه به وابستگی عاطفی سینماگران با خانه سینما شد، اما در عین حال اعتقاد داشت که نباید انتظار داشت که با بازگشایی خانه سینما، اتفاق عجیبی بیفتد، چون این اقدامی سمبلیک است.

تجمع امروز سرانجام یافت. سرانجامی بر حاشیه ها و جنجال سازی های امروز سینمای ایران. حاشیه هایی که ظاهرا قصد تمام شدن ندارند.سینمای ایران یک سالی هست که سرنوشتش در خیابان معین می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3317

به "خاتمه تجمع مقابل ساختمان خانه سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه تجمع مقابل ساختمان خانه سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید