واکنش محافل عراقی به تحرکات نظامی ترکیه در شمال این کشور

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، ریبین سلام از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق اظهار داشت: ترکیه برای تحقق خواست و بلندپروازی ها و اهداف توسعه طلبانه خود از اهرم زور استفاده می نماید.

واکنش محافل عراقی به تحرکات نظامی ترکیه در شمال این کشور

بهترین تجربه سفر را با رزرو تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وی اضافه نمود: ترکیه از ضعف دولت عراق استفاده می نماید.

از سوی دیگر سلیم همزه نماینده مجلس عراق امروز چهارشنبه اظهار داشت: واکنش دولت عراق به نقض حاکمیت عراق از سوی ترکیه شرم آور است. دولت عراق در برابر ترکیه ناتوان است.

همزه تاکید نمود: سکوت بغداد و اربیل به اقدامات ترکیه شرم آور است.

وی اضافه نمود: شهروندان بی گناه در معرض قتل و آوارگی در نتیجه دخالت نظامی ترکیه در عراق قرار دارند. دولت عراق باید واکنش کوبنده و قوی علیه ترکیه داشته باشد و از صدور بیانیه های خجالت بار دست بردارد.

این درحالی است که روز گذشته، دیندار زیباری، هماهنگ کننده روابط بین المللی در دولت اقلیم کردستان عراق گفت که در پی جنگ و ستیز بین ارتش ترکیه و عناصر پ ک ک که اخیراً تشدید شده است، صدها نفر در منطقه ها مرزی آواره شدند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به کوشش بعضی برای از بین بردن ثبات منطقه گفت: از سال 1995 تا به امروز 85 روستا در منطقه شیلادزی خالی از سکنه شد.

زیباری اضافه نمود: عناصر پ ک ک در 169 روستا محدودیت هایی برای آمد و شد اعمال کردند و درگیری آنها با ترکیه موجب آواره شدن 1500 نفر و خالی از سکنه شدن 22 روستا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4265

به "واکنش محافل عراقی به تحرکات نظامی ترکیه در شمال این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش محافل عراقی به تحرکات نظامی ترکیه در شمال این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید