واکنش سرد بازار نفت به خبر داغ انفجار نفتکش ها

به گزارش مجله پریها، قیمت نفت 4 درصد پس از انتشار خبر انفجار نفتکش ها در دریای عمان افزایش یافت ولی بعد به 2 درصد کاهش یافت. به نظر می رسد فعالان بازار نفت اخبار را چندان جدی نمی گیرند یا نیروهای مالی قابل ملاحظه ای در کارند.

واکنش سرد بازار نفت به خبر داغ انفجار نفتکش ها

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربز، وقتی نفت کش ها در تنگه هرمز منفجر شدند و سوختند، افزایش قیمت نفت قابل پیش بینی بود. آن چه عجیب است افزایش کم قیمت نفت در هفته جاری با توجه به ویدیوی جدید آتش دریافت این نفتکش ها هنگام عبور از تنگه هرمز است.

قیمت نفت 4 درصد پس از انتشار خبر افزایش یافت ولی بعد به 2 درصد کاهش یافت. در انتها هفته تاجران پول کمتری بابت نفت نسبت به ابتدای هفته پرداختند. این ضروری ترین کالای دنیای صنعت 20 درصد کمتر از اوج قیمتش در اواخر آوریل فروخته می گردد.

به نظر می رسد فعالان بازار نفت اخبار را چندان جدی نمی گیرند یا نیروهای مالی قابل ملاحظه ای در کارند.

قیمت نفت در آوریل به 66 دلار در هر بشکه کاهش یافت. ما دو نقطه اوج داریم که پس از آن قیمت نفت سقوط نموده است: 66 دلار ماه آوریل امسال و 76 دلار پاییز گذشته. قیمت نفت پس از رکود 2008 کاملا بهبود پیدا نکرد. از آن موقع هر اوج قیمتی پایین تر از اوج قیمت قبلی بوده است.

قیمت نفت طی سه سال گذشته 3 بار سقوط نموده و هر بار خریداران ظاهر شدند و فرایند آن را تغییر دادند. دو سطح مقاومت وجود دارد: 66 دلار و 76 دلار.

آنچه تعجب آور است این است که حالا قیمت نفت چقدر سقوط نموده و خبر انفجار نفتکش ها نتوانسته با تمام قدرتش آن را بالا ببرد. چرا تاجران نفت علیرغم این خبر ها راضی به نظر می رسند؟

37

منبع: تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3166

به "واکنش سرد بازار نفت به خبر داغ انفجار نفتکش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سرد بازار نفت به خبر داغ انفجار نفتکش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید