هیات طالبان پس از 10 روز پاکستان را به مقصد قطر ترک کرد

به گزارش مجله پریها، هیات دفتر سیاسی طالبان که 10 روز پیش به پاکستان سفر نموده و تنها ملاقات اعضای آن با وزیر امور خارجه کشور میزبان رسماً اعلام شده بود امروز (شنبه) پس از رایزنی های بی سروصدا در اسلام آباد امروز (شنبه) پایتخت پاکستان را به مقصد دوحه ترک کرد.

هیات طالبان پس از 10 روز پاکستان را به مقصد قطر ترک کرد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از رسانه های پاکستانی، منابع مطلع گفتند که هیات 6 نفره طالبان به ریاست ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه لحظاتی پیش اسلام آباد را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد.

زمزمه هایی از ادامه حضور اعضای هیات طالبان در پایتخت پاکستان در روزهای اخیر و تداوم رایزنی ها با مقام های سیاسی، نظامی و امنیتی کشور میزبان شنیده می شد اما منابع رسمی آن را تایید نکردند.

رسانه های پاکستانی امروز گزارش دادند: هیات طالبان که چهارم شهریور در شهر اسلام آباد با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به صورت رسمی در محل وزارت امور خارجه ملاقات نموده بود، امروز با پرواز شرکت قطر راهی دوحه شد.

این دومین سفر رسمی هیأت طالبان به اسلام آباد است که به دعوت وزارت امور خارجه پاکستان انجام شد.

نخستین سفر رسمی گروه طالبان به پاکستان 11 مهرماه سال گذشته انجام شد. در جریان این بازدید هیات 12 نفره طالبان در اسلام آباد با وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان (آی اس آی) ملاقات کردند.

با وجود آنکه دولت افغانستان از نهایی شدن آزادی 400 زندانی مورد اختلاف طالبان و آزادی تعدادی از سربازان کماندوی ارتش توسط طالبان خبر داده اما تا به امروز هیأت افغانستانی به دوحه سفر ننموده است.

این در حالی است که قرار بود چهارشنبه گذشته هیأت دولت افغانستان به ریاست محمدمعصوم استانکزی به قطر سفر کند اما به دلایل نامعلوم این سفر به تعویق افتاد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3551

به "هیات طالبان پس از 10 روز پاکستان را به مقصد قطر ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات طالبان پس از 10 روز پاکستان را به مقصد قطر ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید