هشدار دولت ترامپ به شرکت های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران

به گزارش مجله پریها، مقام های وزارت خارجه آمریکا در نشستی به شرکت های آمریکایی و خارجی درباره تجارت قانونی با ایران هشدار داده و گفته اند این نوع تجارت ها هم ممکن است با گسترش تحریم ها هدف قرار بگیرند.

هشدار دولت ترامپ به شرکت های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شرکت های آمریکایی و خارجی که در حال اجرا تجارت قانونی با ایران هستند هشدار داده اند تجارت های قانونی آنها با ایران ممکن است در نتیجه تحریم ها با محدودیت های بیشتری روبرو گردد.

به نوشته پایگاه المانیتور در نشستی با موضوع تحریم ها که چند روز پیش در ساختمان وزارت خارجه آمریکا برگزار گردید مقام های آمریکایی ادعا کردند تحریم ها علیه ایران راهبردی هستند و هدف از آنها دستیابی به اهدافی تعیین و محدود است.

دیوید پیمن، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در این جلسه که روز چهارشنبه برگزار گردید گفتند هدف از تحریم ها چرخش 180 درجه ای در سیاست های منطقه ای و دفاعی ایران است.

در شرایطی که فهرست مطالبات 12 ماده ای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از ایران با انتقادهای بی سابقه هم در داخل آمریکا و از جانب متحدان این کشور رو به رو شده، برایان هوک مدعی شد که این فهرست غیرواقع بینانه نیست.

پیمن ادعا کرد تحریم هایی که آمریکا بعد از خروج از برجام علیه بخش اقتصادی و نقتی ایران اعمال نموده تازه ابتدای راه هستند و تحریم های بیشتری در راهند. او گفت: شرکت هایی که هنوز با ایران کار می نمایند باید بدانند قواعد ممکن است تغییر نمایند و این اتفاق ممکن است خیلی زود رخ دهد. فردا، هفته بعد یا ماه بعد شما ممکن است متوجه شوید مبادلاتی که الان قانونی هستند از این به بعد غیرقانونی هستند.

برایان هوک با بیان این ادعا که تحریم های اعمال شده تا کنون 850 فرد و سازمان را شامل شده گفت: تحریم های ما بازگشته اند و تحریم های بیشتری در راهند. او ادعا کرد هدف از این تحریم ها اثرگذاشتن بر زندگی مردم عادی ایران نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2356

به "هشدار دولت ترامپ به شرکت های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دولت ترامپ به شرکت های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید