نماینده مجلس عراق: درخواست واشنگتن از بغداد برای مذاکرات جدید باج خواهی است

به گزارش مجله پریها، یک نماینده مجلس عراق امروز تأکید کرد که گفت وگوهای واشنگتن-بغداد که قرار است بزودی شروع گردد، مبتنی بر باج خواهی با هدف ابقای نظامیان آمریکایی در عراق است.

نماینده مجلس عراق: درخواست واشنگتن از بغداد برای مذاکرات جدید باج خواهی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم علیوی نماینده مجلس عراق از ائتلاف الفتح امروز یکشنبه گفت که آمریکا از گفت وگو با بغداد به دنبال ابقای نظامیانش در عراق است.

علیوی در مصاحبه با روزنامه قطری العربی الجدید گفت: آنگونه که ما از جزئیات دعوت به گفت وگو آگاه هستیم، آمریکا می خواهد ترتیبی بدهد تا نیروهایش به مدت طولانی در عراق باقی بمانند آن هم در چارچوب یک تفاهم که خالی از باج خواهی نیست.

او اضافه کرد که آمریکا به دنبال احیای توافقنامه استراتژیکی است که خود واشنگتن با نقض حاکمیت عراق باعث انتها یافتن این توافقنامه شد.

علیوی توضیح داد که واشنگتن از وجود مخالفت سیاسی و مردمی عظیم با باقی ماندن نیروهایش در عراق آگاه است و می داند که اصرار برای اخراج این نیروها و حتی در صورت لزوم استفاده از زور و گزینه نظامی برای خروج نیروهای آمریکایی وجود دارد لذا به مطرح کردن چنین طرحی روی آورده است اما در حال حاضر تصمیمی برای پذیرش هیچ گفت وگویی که به ابقای نیروهای آمریکایی در عراق منجر گردد، وجود ندارد.

مسئولان عراقی گفته اند که اواسط ژوئن آینده گفت وگوهای فراگیری بین بغداد و واشنگتن بنا به پیشنهاد آمریکا شروع خواهد شد که گفته می گردد به تدوین نقشه راه مربوط به روابط دو کشور و ترسیم روابط امنیتی و مالی دوجانبه منتهی خواهد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3368

به "نماینده مجلس عراق: درخواست واشنگتن از بغداد برای مذاکرات جدید باج خواهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس عراق: درخواست واشنگتن از بغداد برای مذاکرات جدید باج خواهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید