نظر نماینده روسیه درباره بی ارتباط بودن عادی سازی برجام با برنامه موشکی ایران

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران : نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین توضیح داد که عادی سازی برجام را نباید به مسائلی چون برنامه موشکی ایران گره زد.

نظر نماینده روسیه درباره بی ارتباط بودن عادی سازی برجام با برنامه موشکی ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، میخاییل اولیانوف روز شنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: بسیاری از تحلیل گران می گویند که عادی سازی شرایط برجام احتیاجمند پرداختن به برنامه موشکی و رفتارهای ایران در منطقه است.

وی با بیان اینکه این برداشت اشتباه است توضیح داد: عاقلانه نیست که پرونده هسته ای را با سایر مسائلی که در چارچوب تحولات منطقه ای قابل رسیدگی است تجمیع کرد.

این دیپلمات روس درحالی این مطلب را اعلام کرد که کریس کونز سناتور ایالت دلاور که یکی از گزینه های احتمالی تصدی وزارت خارجه در دولت جو بایدن است گفته که که اگر راهی برای محدود کردن برنامه موشکی و حمایت ایران از گروه های نیابتی اش در منطقه ایجاد گردد، از بازگشت آمریکا به برجام حمایت می نماید.

کونز با تاکید بر اینکه از جانب خودش صحبت می نماید، به رویترز گفت که پیش از آنکه از بازگشت به برجام حمایت کنم واشنگتن به راهی برای اعمال محدودیت بر برنامه موشکی و حمایت آنها از گروه های نیابتی احتیاج دارد. اینها باید زمانی محقق گردد.

بر اساس این گزارش، بایدن اعلام نموده است که اگر ایران پایبندی سختگیرانه به توافق هسته ای را از سر بگیرد، آمریکا به آن بازگشته و با متحدانش برای تقویت و تمدید آن همکاری خواهد نمود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با توصیف برجام به بدترین توافق ممکن و با هدف به راه انداختن کارزار فشار حداکثری علیه ایران، در روز هشتم می 2018 (18 اردیبهشت 1397) از برجام خارج شد.

وی کوشش کرد تا سیاست فشار حداکثری را در قبال ایران اجرا کند اما این سیاست نتیجه بخش نبود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3825

به "نظر نماینده روسیه درباره بی ارتباط بودن عادی سازی برجام با برنامه موشکی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر نماینده روسیه درباره بی ارتباط بودن عادی سازی برجام با برنامه موشکی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید