نظام ارجاع در مازندران اجرا شده است

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، سیدعباس موسوی ظهر شنبه در نشست معرفی سامانه دولت سلامت الکترونیک که در بابلسر برگزار گردید، با تاکید بر اینکه باید اطلاعات قوی و قابل اعتمادی را براساس تصمیم گیری درست در نظام سلامت داشته باشیم، گفت: اتخاذ سیاست تایید و اجرا، تنظیم مقررات، تربیت نیروی انسانی مناسب، توانمندسازی نیروی انسانی موجود، ارائه خدمات و جلوگیری از خدمات تکراری و کاهش هزینه ها از جمله مهمترین مسائلی هستند که باید در نظام اطلاعاتی مبتنی بر حوزه سلامت وجود داشته باشند.

نظام ارجاع در مازندران اجرا شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی بر عوامل تهدیدنماینده وضعیت سلامت افراد در حوزه اجتماعی، مالی و بیولوژیک تاکید می نماید، اضافه کرد: همچنین سازمان بهداشت جهانی بر شرایط کلی موجود در نظام سلامت، ورودی های نظام سلامت، سیاست ها، سازماندهی و زیرساخت ها، تجهیزات پزشکی و منابع انسانی تاکید دارد.

موسوی با بیان اینکه باید همه شرکا و ذینفعان گرد هم آیند، گفت: یکی از مسائل ما در این حوزه نداشتن زبان مشترک است که برای موفقیت در این طرح همه باید همکاری نمایند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، سیستم چند لایه ای را برای ارائه خدمات دارد، اضافه کرد: نظام ارجاع روستاها در سراسر کشور وجود دارد و در شهر نیز در استان مازندران و فارس اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تشکیل آمایش دانشگاه ها اشاره نمود و ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت، پیشرفت های خوبی داشته ایم، به طوری که امروز در جهان به عنوان یکی از کشورهای مورد توجه در حوزه سلامت شناخته می شویم.

موسوی با بیان اینکه همه مردم باید تحت پوشش خدمات حوزه سلامت که اولویت نظام سلامت است، قرار گیرند، گفت: چنانچه با سیستم سنتی گذشته کار کنیم، نمی توانیم بسیاری از خدمات را ارائه دهیم، لذا برای دستیابی به این امر، مستلزم ایجاد تغییراتی در حوزه سلامت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس ماده 68 برنامه توسعه و تکمیل پایش، میزان توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در دولت الکترونیک، توسعه محتوا و خدمات الکترونیک به صورت معاملات دولت الکترونیک و سلامت الکترونیکی با پوشش همه ذینعفان، جزو وظایف دولت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2177

به "نظام ارجاع در مازندران اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام ارجاع در مازندران اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید