نبیل: لویه جرگه فرمایشی بود، بخشی از 400 زندانی طالبان آزاد شده بودند

به گزارش مجله پریها، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت که تعدادی از 400 زندانی طالبان پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح که دلیل برگزاری اش تصمیم گیری درباره آن ها بود از زندان آزاد شده بودند.

نبیل: لویه جرگه فرمایشی بود، بخشی از 400 زندانی طالبان آزاد شده بودند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت که شماری از 400 زندانی طالبان که لویه جرگه مشورتی صلح رأی به آزادی آن ها داد از شهفرایندان خارجی هستند.

وی بدون اعلام ارقام دقیق نیز گفت که شماری از این زندانیان پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی توسط دولت افغانستان آزاد شده بودند.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اضافه کرد: شماری از زندانیان طالبان پس از سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل آزاد شدند، دلیل اینکه چرا دولت نتوانست به اعضای لویه جرگه مشورتی صلح فهرست زندانیان را ارائه کند که از کدام ولایت هستند، جرم آن ها چیست و به چند سال زندان محکوم می باشند نیز همین بود.

پیش از این نیز عبدالکریم خرم رئیس دفتر سابق ریاست جمهوری گفته بود که فرایند آزادسازی زندانیان طالبان متوقف نشده بود و تا یک شب قبل از روز آخر لویه جرگه ادامه داشت.

وی در توئیتی گفته بود که از مجموع 400 زندانی طالبان تنها 165 نفر در زندان باقی مانده و بقیه آزاد شده بودند.

بعضی از منابع نزدیک به طالبان نیز در فضای مجازی گفته بودند که بخشی از زندانیان مورد مناقشه این گروه پیش از برگزاری لویه جرگه آزاد شدند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3635

به "نبیل: لویه جرگه فرمایشی بود، بخشی از 400 زندانی طالبان آزاد شده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبیل: لویه جرگه فرمایشی بود، بخشی از 400 زندانی طالبان آزاد شده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید