نانوپوششی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تولید شد

به گزارش مجله پریها، نانوپوشش تولید شده در یکی از بیمارستان های آمریکا قابلیت از بین بردن ویروس ها و باکتری ها را داشته و می تواند مانعی در جهت گسترش ویروس کرونا باشد.

نانوپوششی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تولید شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، نانوپوشش چندکاره ای ساخته شده که می توان آن را روی سطوح داخلی ساختمان و دیوار ها استفاده کرد. این نانوپوشش که FN-NANO نام دارد، می تواند مانع از گسترش ویروس کرونا در محیط شود.

اصلی ترین بخش این نانوپوشش، نوعی فتوکاتالیست از جنس دی اکسید تیتانیوم است. TiO 2 به عنوان ماده ای ایمن و بی ضرر برای انسان و حیوانات بوده که سازمان غذا و داروی آمریکا نیز آن را تایید کرده است.

مطالعات بسیاری در مورداستفاده از دی اکسید تیتانیوم به عنوان فتوکاتالیست اجرا شده که نشان می دهد این ماده قادر به تجزیه ترکیبات آبی، باکتری ها و ویروس ها است. این کار با استفاده از فرآیند تجزیه اکسیدی انجام می شود.

تجزیه اکسیدی به این معنا است که اگر دی اکسید تیتانیوم در معرض نور قرار گیرد، مواد آلی موجود در سطح اکسید شده و از بین می رود؛ در نتیجه، دی اکسید تیتانیوم می تواند برای از بین بردن ویروس های موجود در هوا، باکتری ها و ترکیبات آلی فرار به کار رود.

بیمارستان MLK، اولین بیمارستان در کالیفرنیا است که از این نانوپوشش استفاده خواهد کرد. این پوشش توسط گروه ساختمانی JT در این بیمارستان استفاده می شود. فرودگاه بین المللی لاس وگاس اولین فرودگاهی است که از نانوپوشش FN-NANO استفاده می کند که این پروژه به شرکت ساختمانی KOR سپرده شده است. نانوپوشش FN-NANO در ایالت نوادا در آمریکا تولید می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3328

به "نانوپوششی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوپوششی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید