مردم برزیل علیه واکنش رئیس جمهورشان به کووید 19 دست به اعتراضات سراسری زدند

به گزارش مجله پریها، مردم برزیل روز شنبه در دست کم 16 شهر این کشور علیه نحوه واکنش و رسیدگی رئیس جمهور کشورشان به پاندمی کووید 19 راهپیمایی های اعتراضی برگزار کردند و پلاکاردهایی در دست گرفتند که روی آنها نوشته شده بود بولسونارو باید برود واکنون استیضاح.

مردم برزیل علیه واکنش رئیس جمهورشان به کووید 19 دست به اعتراضات سراسری زدند

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، میزان محبوبیت ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در جریان بحران ویروس کرونا که جان بیش از 460 هزار برزیلی را گرفته، کاهش یافته است چرا که این رهبر راست افراطی جدیت این پاندمی را کم اهمیت جلوه داد، استفاده از ماسک را رد کرد و نسبت به اهمیت واکسیناسیون ابراز شک و تردید کرد.

اعتراضات روز شنبه که توسط احزاب سیاسی جناح چپ، اتحادیه ها و انجمن های دانشجویی سازماندهی شده بودند، در شهرهای برازیلیا، پایتخت برزیل و ریودوژانیرو به صورت صلح آمیز برگزار شدند اما در شهر رسیفی، واقع در شمال کشور پلیس به طرف معترضان گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی شلیک کرد.

در سائو پائولو، عظیم ترین شهر برزیل هزاران تن از مردم که ماسک به صورت داشتند، یکی از عظیم ترین خیابان های این شهر را مسدود کردند و بر روی یک بالون عظیم تصویر بولسونارو به عنوان یک خون آشام ترسیم شده بود.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4189

به "مردم برزیل علیه واکنش رئیس جمهورشان به کووید 19 دست به اعتراضات سراسری زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم برزیل علیه واکنش رئیس جمهورشان به کووید 19 دست به اعتراضات سراسری زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید