غربالگری 95 درصد مردم سمنان ازلحاظ ابتلا به کرونا

به گزارش مجله پریها، فرماندار سمنان گفت: 95 درصد جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری سلامت، به منظور شناسایی بیماران مبتلابه ویروس کرونا، ارزیابی شدند.

غربالگری 95 درصد مردم سمنان ازلحاظ ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سید عباس دانایی سه شنبه 12 فروردین ابراز داشت: غربالگری شهروندان شهرستان سمنان به 2 روش خودارزیابی در سامانه و تماس تلفنی کارشناسان مراکز بهداشت با خانوارها اجرا شده است.

وی بیان نمود: شهروندان در روش خودارزیابی می توانند با مراجعه به سامانه خوداظهاری سلامت به نشانه salamat.gov.ir برای ارزیابی شرایط جسمی خود و شناسایی افراد مشکوک به کرونا ثبت نام نمایند و سربازان عرصه سلامت را در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونان یاری دهند.

فرماندار استان سمنان توضیح داد: به منظور جلوگیری از قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار طرح غربالگری سلامت با جدیت در حال انجام است و در روز دهم فروردین 2 خودرو که سرنشینان آن بومی سمنان نبودند توقیف شد.

وی یادآور شد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی ورود به شهر سمنان از سه سمت شمال، شرق و غرب با نظارت امکان پذیر است و تمام ورودی های فرعی به منظور جلوگیری از ورود افراد غیربومی و مسافر به داخل شهر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مسدود شده است.

دانایی اظهار کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی تنها خودروهای شخصی اجازه ورود به داخل شهر رادارند که ساکن سمنان باشند.

وی اضافه کرد: در روزها عادی روزانه 90 رام قطار به مقصد مشهد مقدس از سمنان عبور می کرد، اما این روزها تعداد قطارهای عبوری از سمنان کاهش چشمگیری داشته است، این آمار نشان می دهند شهروندان با کاهش مسافرت ها و ماندن در خانه تا حدی ویروس کرونا را جدی گرفته و برای قطع زنجیره انتقال یاری می نمایند.

فرماندار سمنان گفت: شکست ویروس کرونا تنها به رفتار مردم و عمل به توصیه های کارشناسان بهداشت مبنی بر ماندن در خانه بستگی دارد و انتظار می رود شهروندان با ماندن در خانه در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا یاری نمایند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفربر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3336

به "غربالگری 95 درصد مردم سمنان ازلحاظ ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری 95 درصد مردم سمنان ازلحاظ ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید